Zestawienia bibliograficzne
Maria Montessori
MARIA MONTESSORI
(31.08.1870 – 06.05.1952)
Wydawnictwa zwarte
- BADURA-STRZELCZYK Gabriela – Pomóż mi zrobić to samemu : jak wykorzystać idee Marii Montessori we współczesności / Gabriela Badura-Strzelczyk. – Kraków : Impuls, 1998. – 140 s. : il. kolor. ; 23 cm
- BEDNARCZUK Beata – Dziecko w klasie Montessori : odniesienia teoretyczne i praktyczne / Beata Bednarczuk. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. – 124 s. : il. ; 25 cm
- BERG Horst Klaus – Maria Montessori – poszukiwanie życia razem z dziećmi : odpowiedzi na aktualne pytania pedagogiczne / Horst Klaus Berg. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2007. – 222 s. ; 21 cm
- CAVALETTI Sofia – Potencjał duchowy dziecka : doświadczenia z dziećmi w wieku od 3 do 6 lat / Sofia Cavalletti ; przekł. Krzysztof Stopa.- Kraków : Wydaw. WAM, 2001. – 245, [3] s., [62] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 20 cm
- CAVALETTI Sofia – Potencjał duchowy dziecka w wieku od 6 do 12 lat : opis doświadczenia / Sofia Cavalletti ; przedm. Mauro Laeng ; przekł. Krzysztof Stopa. – Kraków : Wydaw. WAM, 2003. – 202, [2] s., [36] s. tabl. : il. (gł. kolor.) ; 21 cm
- DYBIEC Julia – Maria Montessori w Polsce / Julia Dybiec. – [S.l. : s.n., 1983]. – s. [1], 6-27 ; 24 cm
- GUZ Sabina – Edukacja w systemie Montessori. T. 1 / Sabina Guz. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1998. – 167, [3] s., [134] s. tabl. (w tym kolor.) : fot., rys. ; 24 cm
- GUZ Sabina – Edukacja w systemie Montessori. T. 2 / Sabina Guz.- Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1998.- 104, [4] s., [115] s. tabl. (w tym kolor.) : fot., rys. ; 24 cm
- GUZ Sabina – Metoda Montessori w przedszkolu i szkole : kształcenie i osiągnięcia dzieci / Sabina Guz. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2006. – 314 s., [37] s. tabl. kolor. : il. ; 24 cm
- ŁATACZ Ewa – Recepcja teorii pedagogicznej Marii Montessori w Polsce do roku 1939 / Ewa Łatacz. – Łódź : Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego , 1996. – 184 s. : 1 faks., fot., 3 portr. ; 24 cm
- Metoda Marii Montessori : historia i współczesność : materiały z międzynarodowej konferencji 25-26 listopada 1993 r. / pod red. Sabiny Guz ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. – Lublin : Wydaw. UMCS , 1994. – 155 s. ; 24 cm
- MIKSZA Małgorzata – Zrozumieć Montessori czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2004. – 87, [1] s., [15] s. tabl. kolor. : fot., rys. ; 24 cm
- SKJOLD-WENNERSTROM Kristina, BRODERMAN-SMEDS Mari – Pedagogika Montessori w przedszkolu i szkole / Kristina Skjold-Wennerstrom, Mari Broderman-Smeds ; z jęz. szwedz. przeł. Ilona Łabędzka-Karlof. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007. – 148, [2] s. : il. ; 24 cm
- STEENBERG Ulrich – Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu / Ulrich Steenberg ; [tł. Magdalena Jałowiec].- Wyd. 2.- Kielce : „Jedność” ; Freiburg im Breisgau : „Herder”, 2004. – 78 s. : fot. ; 24 cm
- STEIN Barbara – Teoria i praktyka pedagogiki Marii Montessori w szkole podstawowej / Barbara Stein ; [tł. Magdalena Jałowiec].- Kielce : „Jedność”, 2003.- 156 s. : fot. ; 21 cm
- SZUKSTA Magdalena – Współczesne tendencje w nauczaniu inspirowane metodami M. Montessori, C. Freineta i R. Steinera – na przykładzie jednej ze szkół społecznych w Gdańsku / Magdalena Szuksta i Maria Mendel. – Płock : „Iwanowski”, 1995. – 128 s. : il. kolor. ; 21 cm
Artykuły z czasopism
- Antropologiczne podstawy metody Marii Montessori / Monika Mariola Kondracka // Test. – 1996 , nr 3 , s. 23-31
- Ćwiczenia codziennego dnia w teorii pedagogicznej Marii Montessori / Renata Szmytka // Wychowanie Na Co Dzień. – 1998 , nr 7/8 , s. 11-14
- Działanie pedagogiczne (dydaktyczno-wychowawcze) na szczeblu elementarnym w poglądach i pracy Marii Montessori / Bożena Matyjas // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne Z. 35. – (1999) , s. 11-24
- Dziecko niepełnosprawne jako podmiot procesu nauczania w świetle pedagogiki i psychologii humanistycznej / Alicja Rozdzialik // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 2000 , nr 1 , s. 116-118
- Dziecko w twórczości pedagogicznej włoskiej lekarki Marii Montessori (1870-1952) / Barbara Surma // Rocznik Wydziału Pedagogicznego Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum w Krakowie. – 2004, s. 125-139
- Edukacja globalna w ujęciu Marii Montessori / Beata Bednarczuk //Lubelski Rocznik Pedagogiczny T. 21. – (2001) , s. 107-112
- Edukacja językowa w ujęciu Marii Montessori jako przygotowanie do czynnego i twórczego uczestnictwa w logosferze / Ewa Łatacz //Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.-2001 nr 3 s. 119-131
- Edukacja środowiskowa w szkołach Montessori / Sabina Guz // Wychowanie Na Co Dzień. – 2004 , nr 1-2 , s. 3-7
- Formy organizacji pracy uczniów w metodzie Marii Montessori / Beata Bednarczuk // Wychowanie Na Co Dzień. – 2001 , nr 4/5 , s. 9-11
- Główne funkcje nauczyciela w świetle metody Marii Montessori / Beata Bednarczuk // Lubelski Rocznik Pedagogiczny T. 17. – (1995/1996) , s. 113-118
- Idea i dorobek pedagogiczny Marii Montessori w rewalidacji dzieci upośledzonych umysłowo / Zofia Żółtak // Szkoła Specjalna. – 1996, nr 4, s. 227-229
- Idea „kosmicznej edukacji” Marii Montessori próbą całościowego spojrzenia na świat / Beata Bednarczuk // Lubelski Rocznik Pedagogiczny T. 18. – (1997) , s. 143-147
- Istota integralnej edukacji wczesnoszkolnej / Lucyna Belka-Sendłak // Lider. – 2001 , nr 9 , s. 12-13
- Jak upływa czas? / Beata Bednarczuk // Wychowanie w Przedszkolu. – 2003 , nr 1 , s. 32-35
- Jeden dzień z życia przedszkola Montessori / Iwona Sikorska, Beata Strzępek //Wychowanie w Przedszkolu. – 2000 nr 6 s. 362-367
- Kierunki rozwoju ruchu montessoriańskiego w Polsce po roku 1990 / Małgorzata Miksza // Wszystko dla Szkoły. – 2000, nr 2, s. 4-7
- Kilka uwag o Montessoriańskim pojmowaniu wolności i dyscypliny / Mieczysława Materniak // Prace Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie. Studia Neofilologiczne. – Z. 4 (2004), s. 113-117
- Korelacja zajęć ruchowych o charakterze ogólnorozwojowym z matematyką w edukacji klasycznej i montessoriańskiej / Renata Włodarczyk //Wychowanie Na Co Dzień .- 1998, nr 6 dod. s. I-IV
- Kosmiczna edukacja w klasach Montessori / Sabina Guz // Życie Szkoły. – 2004, nr 1, s. 8-14
- Maria Montessori – droga do sukcesu / Ryszard Kucha // Wychowanie w Przedszkolu. – 2005 , nr 2, s. 82 – 87
- Maria Montessori, Rudolf Steiner. Zestawienie bibliograficzne w wyborze / Małgorzata Bzibziak // Biblioteka w Szkole. – 1997, nr 4, s. 11-13
- Maria Montessori (1870-1952) / Rohrs Herman // Kwartalnik Pedagogiczny. – 1999, nr 3/4, s. 52-69
- Maria Montessori (1870-1952) : dorastanie do przyszłych zadań edukacyjnych / Ryszard Kucha // Wychowanie w Przedszkolu. – 2004 , nr 5 , s. 268 – 274
- Materiały sensoryczne Montessori i ich znaczenie dla rozwoju dziecka / Sabina Guz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 5, s. 3-11
- Metoda Montessori a zachowania społeczne dzieci / Sabina Guz //Wychowanie w Przedszkolu. – 2002 nr 9 s. 515-520
- Metoda Marii Montessori – historia czy współczesność pedagogiki? / Bogusława Skwarka // Życie Szkoły. – 1993, nr 10, s. 633-635
- Metoda Marii Montessori – historia i współczesność / Zofia Baran, Alfreda Cyran, Zofia Momora // Wychowanie w Przedszkolu. – 2002 , nr 6 , s. 341-343
- Metoda Marii Montessori w Polsce – sprawozdanie z konferencji / Grażyna Gwizda // Życie Szkoły. – 1995, nr 1, s. 60-62
- Moje doświadczenie ze szkołą Montessori / Izabela Krokowska // Auxilium Sociale. – 1999 , nr 3/4 , s. 204-207
- Może za rok / Iza Kujawska // Głos Nauczycielski. – 1999 , nr 27 , s. 10-11
- Nauczycielka nauczycieli, uczennica dzieci / Małgorzata Miksza // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 3, s. 111-122
- kształceniu zmysłów w pedagogice Marii Montessori / Bernadeta Sierszecka //Katecheta .-2003 nr 5 s. 52-57
- pedagogice Marii Montessori i mojej szkole / Magdalena Szablewska // Życie Szkoły. – 1999 , nr 10 , s. 788-790
- Obserwuj dziecko w rozwoju / Izabela Stawiarska, Elżbieta Hila // Edukacja i Dialog. – 2004 , nr 7 , s. 27-28
- Ocena pracy dziecka według Montessori / Beata Bednarczuk // Edukacja i Dialog. – 2002 , nr 7 , s. 66-72
- Opinie współczesnych uczonych amerykańskich o metodzie Montessori / Sabina Guz // Lubelski Rocznik Pedagogiczny T. 20. – (2000) , s. 33-42
- Organizacja pracy uczniów w średniej szkole Montessori : na przykładzie Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas / Sabina Guz //Wychowanie Na Co Dzień .- 2000 nr 1/2 s. 3-7
- Pedagogika Marii Montessori / Teresa Podemska, Grażyna Walewicz // Wszystko dla Szkoły. – 2000, nr 2, s. 23-24
- Pedagogika Marii Montessori – próba wykorzystania w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi / Ewa Łatacz // Rocznik Pedagogiki Specjalnej T. 11. – (2000) , s. 42-46
- Pedagogika Marii Montessori w Polsce / Bogusław Śliwerski // Wychowanie Na Co Dzień. – 2002 , nr 12 , s.7-9
- Podobieństwa metod pedagogicznych Marii Montessori i Marii Grzegorzewskiej / Ewa Łatacz // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Paedagogica [Z.] 2. – (1999) , s. 15-19
- Poziom przystosowania szkolnego dziewięcioletnich uczniów z klasy konwencjonalnej i grupy Montessori / Beata Bednarczuk // Zeszyty Wszechnicy Świętokrzyskiej Z. 12. – (2000) , s. 21-32
- Poziom stanu i cechy lęku uczniów klas początkowych (kształconych w systemie klasowo-lekcyjnym i metodą Montessori) / Beata Bednarczuk // Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia. – Vol. 17 (2004), s. 39-49
- Praca według założeń Marii Montessori / Maria Rabiańska, Jolanta Kruk // Wychowanie w Przedszkolu. – 1997 , nr 6 , s. 348-349
- Program językowy dla klas początkowych w szkołach Montessori / Małgorzata Tarnowska // Edukacja i Dialog. – 2000, nr 2, s. 16-20
- Psychologiczne podstawy pedagogiki Marii Montessori / Beata Bednarczuk // Annales Universitatis Mariae Curie- Skłodowska. Sectio J Paedagogia-Psychologia. 13 . – (2000) , s. 117-131
- Rozwój społeczno – moralny dziecka w świetle poglądów Marii Montessori / Monika Mariola Kondracka // Test. – 1996 , nr 4 , s. 84-92
- System Marii Montessori w pracy z małym dzieckiem / Urszula Ordon // Prace Naukowe. Pedagogika / Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie .-Z. 8/10 .-(1999/2001) s. 203-209
- Teoriopoznawcze podstawy edukacji metodą Marii Montessori / Beata Bednarczuk // Życie Szkoły. – 2001 , nr 1 , s. 52-58
- Trud wychowania Marii Montessori dla cywilizacji miłości / Ewa Łatacz // Wychowanie Na Co Dzień. – 1998 , nr 1/2 , s. 36-38
- Wybrane elementy dydaktyczno-wychowawcze systemu edukacyjnego Marii Montessori w katechezie wczesnoszkolnej / Anna Zellma //Katecheta .-2003 nr 5 s. 3-11
- Wychowanie religijne w pedagogice Marii Montessori – historia i współczesność / Teresa Rawska // Paedagogia Christiana [T.] 3. – (1999) , s. 105-115
- Wychowani według metody Montessori / Daria Muzyczka // Edukacja i Dialog . – 2007, nr 1, s. 26-30
- Wykorzystanie idei i dorobku pedagogicznego Marii Montessori w rewalidacji dzieci upośledzonych umysłowo : (na przykładzie wdrożenia metody w Szkole Podstawowej Specjalnej nr 102 w Poznaniu) / Zofia Żółtak // Wychowanie Na Co Dzień. – 1995 , nr 6 , s. 5-6
- Wykorzystanie pedagogiki Montessori w kształceniu nauczycieli i edukacji dzieci w Polsce / Sabina Guz //Rocznik Edukacji Alternatywnej. – 2003 nr 1 s. 43-54
- Życie i działalność pedagogiczna Marii Montessori po roku 1910 / Ewa Łatacz // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Paedagogica [Z.] 35. – (1995) , s. 45-61
- 100-lecie pedagogiki Montessori / Alicja Jordan // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 5, s. 10-13
Autor
Komentarze zablokowane