Zestawienia bibliograficzne
Psychologia wychowawcza
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
Zestawienie bibliograficzne za lata 1990-2010
Zestawienie opracowano na podstawie „Przewodnika Bibliograficznego”, „Bibliografii Zawartości Czasopism” Biblioteki Narodowej oraz katalogów i kartotek zagadnieniowych Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce.
I. Książki
- Człowiek i wychowanie : implikacje pedagogiczne antropologii filozoficznej Maxa Schelera oraz analogie z wybranymi koncepcjami psychologicznymi / Jarosław Gara. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej , 2007. – 136 s. ; 22 cm
- Człowiek jako wychowawca i nauczyciel / Ziemowit Włodarski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1992. – 133, [1] s. ; 21 cm
- Człowiek w sytuacji trudnej : praca zbiorowa / pod red. Brunona Hołysta ; Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej. – Warszawa : PTHP , 1991. – 240 s. : wykr. ; 24 cm
- Dwupodmiotowość i dwuzadaniowość sytuacji edukacyjnych w świetle ogólnej teorii regulacyjnej Tadeusza Tomaszewskiego / Wanda Hajnicz. – Olsztyn : Wyższa Szkoła Pedagogiczna. Wydaw. , 1995. – 225, [1] s. : wykr. ; 24 cm
- Dydaktyczna problematyka kształtowania osobowości i stosunków interpersonalnych / pod red. Zdzisława Kosyrza. – Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej , 2000. – 121 s. ; 24 cm
- Dylematy ucznia : z doświadczeń dorastającej młodzieży / Grażyna Klimowicz, Jadwiga Kościanek-Kukacka, Waldemar Kozłowski. – Warszawa : WSiP , 1994. – 114 s. ; 20 cm
- Dylematy wychowania w reformowanej szkole / Lech Sałaciński ; Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze. – Zielona Góra : ODN , 1999. – 228 s. ; 21 cm
- Dzieci i młodzież wobec zagrożeń dzisiejszego świata / pod red. nauk. Marii Dudzikowej i Teresy Borowskiej. – Poznań : „Eruditus” , 1999. – 270, [1] s. : wykr. ; 21 cm
- Dzieciom – rodzicom – nauczycielom : studia i szkice psychologiczne z lat 1937-1992 : (wybór) / Lidia Wołoszynowa ; [teksty wybrał i red. oprac. Stefan Wołoszyn]. – Kielce : „Strzelec” , 2001. – 518, [2] s. : il. ; 25 cm
- Edukacja integrująca : alternatywa czy konieczność? / Ewa Białek. – Kraków : „Impuls”, 1997. – 83, [2] s. ; 16 cm
- Edukacja wobec wyzwań i zagrożeń współczesnej cywilizacji : materiały z konferencji naukowej zorganizowanej przez Katedrę Psychologii Mazowieckiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Pedagogicznej w Łowiczu / red. nauk. Leon Niebrzydowski. – Łódź : [„Lodart”] , 2000. – 322, [1] : il. ; 24 cm
- Edukacja wzbogacająca życie : porozumienie bez przemocy przyczynia się do poprawy wyników nauczania, redukuje konflikty i wzbogaca wzajemne relacje między uczniami i nauczycielami / Marshall B. Rosenberg ; przeł. Anna Mills. – Warszawa : Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza , 2006. – 134, [2] s. ; 24 cm
- Jak wspierać dziecko w nauce : niezbędnik aktywnego rodzica / Małgorzata Taraszkiewicz [et al.]. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska , cop. 2009. – 167 s. : il. ; 21 cm + dysk optyczny (CD-ROM)
- Jak wychowywać ? / Giuseppe Pellegrino ; [przekł. z wł. Tadeusz Chudecki]. – Warszawa : Wydaw. Salezjańskie , 1994. – 47, [1] s. : fot. kolor. ; 19 cm
- Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie / John Robertson ; tł. Krzysztof Kruszewski. -Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 215 s. : rys. ; 24 cm
- Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie / John Robertson ; tł. Krzysztof Kruszewski. -Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , [2002]. – 215 s. : il. ; 24 cm
- Klimat szkoły, klimat klasy / Erich Petlak ; tł. Danuta Branna. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak” Teresa i Józef Śniecińscy , cop. 2007. – 123 s. : il. ; 21 cm
- Kształtowanie samodzielności i aktywności poznawczej uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Irena Stańczak. – Kielce : Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Jana Kochanowskiego , 1995. -188 s. ; 21 cm
- Kultura edukacji / Jerome Bruner ; przekł. Tamara Brzostowska-Tereszkiewicz ; wstęp Anna Brzezińska. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas , cop. 2006. – XX, 278, [6] s. ; 21 cm
- Materiały pomocnicze z psychologii rozwojowej, wychowawczej i społecznej / red. oprac. Tomasz Ożóg. – Stalowa Wola : Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej , 1996. – [2], 141, [1] s. ; 21 cm
- Materiały pomocnicze z psychologii rozwojowej, wychowawczej i społecznej / red. oprac. Tomasz Ożóg. – [Wyd. 2]. – Stalowa Wola : Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej , 1997. – 141, [1] s. : 3 rys. ; 20 cm
- Ministerstwo Edukacji Narodowej o pomocy psychologiczno-pedagogicznej / [zeszyt oprac. Elżbieta Gałecka et al. ; przy współpr. Jadwigi Boguckiej et al. ; pod kier. Wojciecha Książka]. – Warszawa : MEN. Biuro Administracyjne , 2001. – 152 s. ; 21 cm
- Nauczyciel wychowawca / Garry Hornby, Eric Hall, Carol Hall ; przekł. Jolanta Bartosik. -Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne , 2005. – 304 s. ; 21 cm
- Niektóre trudności wychowawcze uczniów klas początkowych szkoły podstawowej / Teresa Elżbieta Dąbrowska. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1995. – [2], 89 s. : wykr. ; 21 cm
- Obszary dyskusji o edukacji / pod red. Apolonii Suchory-Olech ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Słupsku. – Słupsk : Wydaw. Uczelniane WSP , 1999. – 281, [2] s. ; 21 cm
- Opieka i wychowanie w okresie transformacji systemowej / pod red. Danuty Krystyny Marzec ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie. – Częstochowa : Wydaw. WSP, 1996. – 421, [1] s. : wykr. ; 24 cm
- Pedagogika Jana de la Salle : psychologiczne założenia lasaliańskiego systemu wychowawczego / Stanisław Romuald Rybicki. – Kraków : Wydaw. WAM , 1996. – 166 s. ; 20 cm
- Pedagogika serca / Maria Łopatkowa. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1992. – 225, [2] s. ; 21 cm
- Pedagogika serca w dobie globalizacji / Maria Łopatkowa. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej , 2006. – 160 s. ; 243 cm
- Podmiotowość, dialog, wartości i refleksja w edukacji / Wanda Woronowicz ; Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie. – Koszalin : CEN , 1995. – S. 2-80 ; 21 cm
- Podstawy psychologii edukacyjnej dla studentów wyższych szkół zawodowych / Kazimierz M. Czarnecki [et al. ; Kazimierz M. Czarnecki (red.)]. – Kraków : „Impuls” : [„Drukarnia GS”] , 2001. – 126 s. : il. ; 24 cm
- Podstawy refleksyjnej edukacji opiekuńczo-wychowawczej / Wanda Woronowicz ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Słupsku. – Słupsk : Wydaw. Uczelniane WSP , 1998. – 144 s. ; 21 cm
- Pomoc dzieciom zagrożonym patologią środowiska rodzinnego i lokalnego / pod red. Marii John-Borys. – Katowice : Wydaw. UŚ , 1997. – 146, [2] s., [2] s. tabl. złoż. : rys. ; 24 cm
- Powrót do źródeł : o profilaktyce w szkołach / Hanna Rylke, Tomasz Tuszewski. – Kielce : Oficyna Wydawnicza Nauczycieli , 2004. – 214 s. ; 24 cm
- Problemy – dylematy wynikające z teorii potrzeb dla teorii i praktyki opieki nad dzieckiem / Grażyna Gajewska ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego. – Zielona Góra : Wydaw. WSP , 1997. – 189, [1] s. ; 24 cm
- Problemy psychologii wychowania : teoria i praktyka / Barbara Kaja. – Bydgoszcz : Wydaw. Uczelniane Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego , 2001. – 259 s. ; 24 cm
- Programy profilaktyczne : podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki / Joanna Szymańska. -Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej , 2000. – 107 s. : il. ; 24 cm
- Psychologia / Tomasz Ochinowski ; Uniwersytet Warszawski. Wydział Fizyki. – Warszawa : UW , 1995. – 82 s. ; 29 cm
- Psychologia / Tomasz Ochinowski ; Uniwersytet Warszawski. Wydział Fizyki. – Wyd. 2. -Warszawa : UW , 1996. – 82 s. ; 29 cm
- Psychologia kliniczna w praktyce pedagogicznej / Maria Bogumiła Pecyna. – Warszawa : „Żak” , 1998. – 272, [1] s. : wykr. ; 21 cm
- Psychologia kliniczna w praktyce pedagogicznej / Maria Bogumiła Pecyna. – Wyd. 2 popr. i rozszerz. – Warszawa : „Żak” , 1999. – 342 s. ; 21 cm
- Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego / Maria Przetacznik-Gierowska, Grażyna Makiełło-Jarża. – Wyd. 2 popr. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1992. – 390, [2] s. : rys., wykr. ; 21 cm
- Psychologia społeczna dla nauczycieli / Stanisław Mika. – Warszawa : „Żak” , 1998. – 256, [1] s. ; 21 cm
- Psychologia wychowawcza dla nauczycieli / Zbigniew Skorny. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1992. – 266, [1] s. : rys. ; 21 cm
- Psychologia wychowawcza i społeczna : wybrane zagadnienia / Leon Niebrzydowski. – [Wyd. 2 zm. i rozsz.]. – Zielona Góra : Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tadeusza Kotarbińskiego. Wydaw. , 1995. – 573 s. : rys., wykr. ; 24 cm
- Psychologia wychowawcza stosowana : wybrane zagadnienia / pod red. Zbigniewa B[ronisława] Gasia. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej , 1995. – 296 s. : rys., wykr. ; 24 cm
- Psychologia wychowawcza. [T.] 1-2 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. -Wyd. 6 rozsz. i zm. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN , 1994. – 2 t. (369, [3] ; 309, [3] s.) : rys., wykr. ; 24 cm
- Psychologia wychowawcza. [T.] 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. -[Wyd. 7]. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN , 1998. – 369, [3] s. : rys. ; 24 cm
- Psychologia wychowawcza. [T.] 2 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. -[Wyd. 7]. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN , 1998. – 309, [3] s. : rys. ; 24 cm
- Reagowanie wychowawcze w wielowymiarowej pedagogice działania : elementy teorii i metodyki / Jan Banasiak. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego , 1996. -196 s. ; 24 cm
- Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole / pod red. Grażyny Katry i Ewy Sokołowskiej. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska : przy współpr. Wydawnictwa Fraszka Edukacyjna , 2010. – 231 s. : il. ; 24 cm
- Stosowana psychologia wychowawcza / Myron H. Dembo ; red. nauk. Anna Matczak ; przetł. [z ang.] Ewa Czerniawska, A. Matczak, Zuzanna Toeplitz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1997. – 573 s. : rys., wykr. ; 27 cm
- Sytuacje trudne w życiu dziecka / red. nauk. Małgorzata Cywińska. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe im. Adama Mickiewicza , 2008. – 244 s. ; 24 cm
- Uczniowie w szkole : rzecz o zachowaniu : praktyczny przewodnik do skutecznego nauczania / Bill Rogers ; [tł. Zofia Zdral et al.]. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna , 2005. -255 s. : il. ; 24 cm
- Wprowadzenie do psychologii / Ziemowit Włodarski, Anna Matczak. – Wyd. 2 popr. -Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1992. – 518, [1] s. : rys., wykr. ; 25 cm
- Wprowadzenie do psychologii / Ziemowit Włodarski, Anna Matczak. – Wyd. 3 popr. -Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1996. – 509, [1] s. : rys., wykr. ; 25 cm
- Wprowadzenie do psychologii / Ziemowit Włodarski, Anna Matczak. – Wyd. 4. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 509, [1] s. : rys., wykr. ; 25 cm
- Wybrane aspekty psychopedagogiczne przemian edukacyjnych w Polsce / pod red. Władysławy Łuszczuk. – Katowice : Wydaw. UŚ , 1996. – 97, [3] s. ; 24 cm
- Wybrane zagadnienia diagnostyki pedagogicznej : skrypt dla studentów IV r. pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej studiów stacjonarnych oraz II i III r. studiów zaocznych / Krystyna Marzec-Holka ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : WSP , 1990. – 113 s. ; 21 cm
- Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej i wychowawczej / Mariola Dawidziuk. -Warszawa : Wydział Nauki Katolickiej Kurii Metropolitalnej Warszawskiej , 1992. – 78 s. ; 19 cm
- Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej i wychowawczo-społecznej / Halina Jankowska. – [Wyd. 2]. – Radom : WSI , 1990. – 217 s. ; 20 cm
- Wybrane zagadnienia z psychologii szkolnej / Marian Zdzisław Stepulak. – Lublin : Katedra Psychoprofilaktyki Rodziny. Instytut Nauk o Rodzinie , 2009. – 127 s. ; 21 cm
- Wychować człowieka : szkice z antropologii i teorii wychowania : praca zbiorowa / pod red. Jarosława Michalskiego. – Olsztyn : Studio Poligrafii Komputerowej „SQL” , 2000. – 138, [2] s. ; 24 cm
- Wychowywać ucząc : pakiet edukacyjny / Ewa Maksymowska, Zofia Sobolewska, Monika Werwicka. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli , 2006. – 102 s. ; 30 cm
- Wychowywać ucząc : przewodnik dla realizatora programu / Ewa Maksymowska, Zofia Sobolewska, Monika Werwicka. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli , 2006. – 91 s. ; 30 cm
- Zanim w szkole będzie źle … : profilaktyka zagrożeń : poradnik dla nauczycieli / pod red. Krystyny Ostrowskiej i Jana Tatarowicza. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej , 1996. – 236 s. : 3 rys., 3 wykr. ; 24 cm
- Zasady nie są dla tchórzy : [jak zachować równowagę między miłością a dyscypliną w wychowaniu dzieci] / James Dobson ; [przekł. z ang. Urszula Kowalczyk]. – Warszawa : „Vocatio” , 1993. – 231, [9] s. ; 20 cm
- Zmieniać się, aby być sobą / Waldemar Kozłowski. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych , 1998. – 187, [3] s. ; 21 cm
II. Artykuły z czasopism
- Agresja a dysonans społeczny : między przemocą a syntonią w szkole / Stanisław Kawula. // Edukacja. – 1996, nr 1, s. 5-16
- Aksjologiczno-prakseologiczne aspekty w edukacji szkolnej dzieci i młodzieży / Józef Sowa. // Nowa Szkoła. – 2006, nr 7, s. 13-17
- Autorytet w wychowaniu / Mateusz Roman Hinc. // Przegląd Kalwaryjski. – 2003, nr 8, , s. 253-264
- Autorytet w wychowaniu moralnym : ref. / Mieczysław Łobocki. // Zarządzanie i Edukacja. – 2002, nr 1, s. 51-63
- Co może rodzina, a czego nie może szkoła? / Marzena Dymek. // Nowa Szkoła. – 1998, nr 5, s. 42-46
- Diagnozowanie wychowawcze poprzez cele wychowania / Jacek Mańczak. // Edukacja Humanistyczna. – 2001, nr 1, s. 39-45
- Edukacja emancypacyjna / Ryszard Więckowski. // Życie Szkoły. – 1995, nr 8, s. 451-454
- Edukacja odpowiedzialna – imperatywem kompetentnych działań czy oczekiwaniem dialektycznych zmian? / Jolanta Lejkowska, Zygmunt Madeja. // Zeszyty Naukowe. Pedagogia / Wyższa Szkoła Umiejętności Pedagogicznych i Zarządzania. – 2004, Nr 4, s. 67-78
- Edukacja „uśmiercana” – czyli świat szkoły jako opresja : szanse przeciwdziałania? / Witold Komar. // Edukacja. – 1996, nr 1, s. 17-31
- Głos dziecka wczoraj… dziś… jutro / Janusz Tarnowski. // Nowa Szkoła. – 1995, nr 10, s. 19-23 Doradcza rola dziecka w świetle pedagogiki korczakowskiej
- Interakcje wychowawcze w pogotowiu opiekuńczym / Stanisław Kowal. // Edukacja. – 1996, nr 1, s. 101-105
- Jakość życia a jakość osoby : perfekcyjne kształcenie i zaniedbane wychowanie / Zbigniew Pietrasiński. // Psychologia Jakości Życia. – 2003, T. 2, nr 2, s. 155-166
- Klasy specjalne jako wzmocnienie funkcji opiekuńczo-wychowawczej i terapeutycznej szkoły masowej / Piotr P. Barczyk. // Prace Pedagogiczne. – 1995, [T.] 26, s. 102-112
- Kolejność urodzenia a style więzi interpersonalnej / Agata Sierota. // Psychologia Wychowawcza. – 1996, nr 3, s. 224-231
- Kształtowanie się skryptu życiowego dziecka w środowisku rodzinnym w świetle analizy transakcyjnej / Antoni Tomkiewicz. // Roczniki Teologiczne. – 2005, T. 52, z. 6, s. 141-156
- Lęk i typ zachowania „A” jako inhibitory zachowań twórczych / Waldemar Świętochowski. // Psychologia Wychowawcza. – 1996, nr 2, s. 109-115
- Między Scyllą przymusu a Charybdą wyzwalania / Władysław Grądzki. // Nowa Szkoła. – 1995, nr 10, s. 3-6 Oddziaływania edukacyjne
- Młodzież o wychowawczych i socjalizacyjnych funkcjach turystyki / Barbara Piskadło. // Roczniki Naukowe AWF / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. – 1995, T. 35, s. 59-88
- Niektóre warunki skutecznego wychowania / Mieczysław Łobocki. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1995, nr 10, s. 7-10
- O potrzebie zaspokajania potrzeb w szkole / Ewa Góralczyk. // Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 5, s. 40-42
- Obraz siebie jedynaczek i niejedynaczek / Stanisława Tucholska. // Psychologia Wychowawcza. – 1995, nr 4, s. 321-327
- Opieka nad dziećmi i młodzieżą zagrożoną przemocą i innymi zdarzeniami skutkującymi „traumą”. Cz. 1 / Jan Gołębiewski. // Edukacja dla Bezpieczeństwa. – 2004, nr 5, s. 46-49
- Opieka nad dziećmi i młodzieżą zagrożonymi przemocą i innymi zdarzeniami skutkującymi „traumą”. Cz. 2 / Jan Gołębiewski. // Edukacja dla Bezpieczeństwa. – 2005, nr 1, s. 41-44
- Opieka nad dziećmi i młodzieżą zagrożonymi przemocą i innymi zdarzeniami skutkującymi „traumą”. Cz. 3 / Jan Gołębiewski. // Edukacja dla Bezpieczeństwa. – 2005, nr 2, s. 38-41
- Opieka nad dziećmi i młodzieżą zagrożoną przemocą i innymi zdarzeniami skutkującymi „traumą”. Cz. 4 / Jan Gołębiewski. // Edukacja dla Bezpieczeństwa. – 2005, nr 3, s. 46-50
- Opieka nad dziećmi i młodzieżą zagrożoną przemocą i innymi zdarzeniami skutkującymi „traumą”. Cz. 5 / Jan Gołębiewski. // Edukacja dla Bezpieczeństwa. – 2005, nr 4, s. 36-40
- Opieka nad dziećmi i młodzieżą zagrożoną przemocą i innymi zdarzeniami skutkującymi „traumą”. Cz. 6 / Jan Gołębiewski. // Edukacja dla Bezpieczeństwa. – 2005, nr 5, s. 41-47
- Osoba wychowanka we współczesnym paradygmacie wychowania / Krystyna Barłóg. // Edukacja. – 1999, nr 4, s. 79-83
- Percepcja błędów wychowawczych a reprezentacja wychowanka jako podmiotu / Dariusz Makowski. // Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Pedagogika. – 2004, T. 2, s. 439-456
- Polska wersja integracji treści w perspektywie teorii psychologicznych / Dorota Klus-Stańska. // Forum Oświatowe. – 2005, t. 2, s. 71-95
- Porozumiewanie się a prawo bycia sobą / Zofia Olesiak. // Warsztaty Polonistyczne. – 1995, nr 4, s. 109-112
- Postawy rodzicielskie a osiągnięcia szkolne uczniów z rodzin cywilnych i wojskowych / Elżbieta Sałata, Katarzyna Zboch. // Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego. – 2002, nr 1, s. 63-72
- Problem konsekwencji według Thomasa Gordona / Barbara Gawda. // Annales Universitatis Mariae Curie- Skłodowska. Sectio J Paedagogia-Psychologia. – 1995, Vol. 8, s. 97-102
- Problem przemocy w szkole / Paweł Czerenko. // Edukacja. – 1996, nr 1, s. 96-100
- Profilaktyka uzależnień od substancji psychoaktywnych wśród młodzieży : aspekty teoretyczne / Jacek Biskupski. // Poznańskie Zeszyty Humanistyczne. – 2008, T. 10, s. 31-38
- Psychologia edukacji /Anna Brzezińska. // Psychologia w Szkole. – 2004, nr 1, s. 131-137
- Psychologia kliniczno-wychowawcza w mijającym stuleciu oraz spojrzenie w przyszłość / Irena Obuchowska. // Studia z Psychologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. – 2001, T. 10, s. 383-391
- Psychologia – „nauka kultu cargo”? : w poszukiwaniu paradygmatu psychologii wychowania / Barbara M. Kaja. // Polskie Forum Psychologiczne. – 2006, T. 11, nr 1, s. 42-57
- Psychologia rozwoju i wychowania a wyzwania współczesności : kilka refleksji i sugestii / Andrzej Jurkowski. // Psychologia Rozwojowa. – 2006, T. 11, nr 1, s. 15-18 Materiały z XIV Ogólnopolskiej Konferencji Psychologii Rozwojowej, Warszawa.
- Psychopedagogika – czyli jak psychologia zmienia szkołę / Piotr Jaworski. // Cywilizacja. – 2003, Nr 7, s. 67-70
- Rola czynnika metapoznawczego w edukacji / Maria Ledzińska. // Psychologia Wychowawcza. – 1997, nr 5, s. 429-435
- Sposoby zwracania się nauczycieli do uczniów : edukacyjne akty mowy / Maciej Kawka. // Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego. – 1995, T. 13, s. 169-178
- Sukcesy i niepowodzenia jako problem pedagogiczny / Justyna Gorlicka. // Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego. – 2002, nr 2, s. 89-93
- Systemowe elementy integralne w ujęciu podmiotowości Jerome’a Brunera / Krzysztof Sokołowski. // Słupskie Prace Pedagogiczne. – 2003, Nr 2, s. 57-68
- Sytuacja opiekuńczo-wychowawcza dziecka w rodzinie czasowo niepełnej z powodu długotrwałego pobytu rodzica za granicą / Wioletta Teresa Danilewicz. // Test. – 1996, nr 2, s. 80-85
- W poszukiwaniu nowych sposobów pomiaru refleksyjności-impulsywności / Anna Matczak. // Psychologia Wychowawcza. – 1996, nr 2, s. 156-171
- Wychowanie jako wprowadzenie w życie wartościowe / Krystyna Ostrowska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. -2007, nr 1, s. 18-26
- Wychowanie wobec ekspansji multimediów / Jadwiga Raczkowska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1995, nr 10, s. 15-21
- Z badań nad inteligencją społeczną / Anna Piotrowska. // Psychologia Wychowawcza. – 1997, nr 4, s. 289-300
- Zmniejszenie agresywnych zachowań i zmiana postawy ucznia w stosunku do rówieśników, dorosłych i środowiska / Grażyna Skowronek. // Szkoła Specjalna. – 2004, , nr 5, s. 378-382
- Związek potrzeb psychicznych u adolescentów ze środowiskiem szkolnym / Elżbieta Napora. // Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Psychologia. – 2004, Z. 12, s. 129-139
Autor
Komentarze zablokowane