Zestawienia bibliograficzne
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Zestawienie bibliograficzne
W zestawieniu wykazano książki i artykuły z czasopism dostępne
w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce
W zestawieniu wykazano książki i artykuły z czasopism dostępne
w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce
Książki
- Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Wyd. 3. – Kraków : Impuls, 2005. Sygnatura: P 55265, W 59999, W 51355
- Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przekł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2002. Sygnatura: W 50237, W 49783
- Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka : wybrane zagadnienia / Maria Piszczek. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2007. Sygnatura: W 60196, P 60197
- Droga do samodzielności : jak wspomagać rozwój dzieci i młodzieży z ograniczeniami sprawności / Anna Izabela Brzezińska [et al.]. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. Sygnatura: W 65935
- Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008. Sygnatura: W 62148, P 62147
- Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson ; [tł. Robert Waliś]. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007. Sygnatura: W 59504, W 63787, W 66107
- Dziecko niepełnosprawne ruchowo. Cz. 2, Usprawnianie ruchowe : praca zbiorowa / pod red. Marii Borkowskiej. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. Sygnatura: W 47348
- Dziecko ryzyka a wychowanie : elementarz dla rodziców / Elżbieta Maria-Minczakiewicz, Barbara Grzyb, Łukasz Gajewski. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2005. W 57414
- Dziecko z trudnościami w rozwoju / Stanisława Mihilewicz (red.). – Kraków : „Impuls” : [„Colonel”], 2001. Sygnatura: W 55165
- Interdyscyplinarność procesu wczesnej interwencji wobec dziecka i jego rodziny / pod red. Grażyny Kwaśniewskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. Sygnatura: P 61668
- Jaskiniowcy zagubieni w XXI wieku : praca terapeutyczna z małymi dziećmi / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999. Sygnatura: W 48608, W 57092
- Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki / Elżbieta Maria Minczakiewicz. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009. Sygnatura: W 66400, W 66563, W 66564
- Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. naukowa Joanna Kossewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009. Sygnatura: W 66406, P 66407
- Małe dziecko z autyzmem / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005. Sygnatura: W 55163
- Metoda fonogestów w Stanach Zjednoczonych i w Polsce : wspomaganie rozwoju językowego dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem / red. i tł. Ewa Domagała-Zyśk ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Katedra Pedagogiki Specjalnej. – Lublin : Wydawnictwo KUL, cop. 2009. Sygnatura: W 64225
- Muzyczna zabawa : wspomaganie rozwoju osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i dziecięcym porażeniem mózgowym w ramach muzykoterapii grupowej : wspomaganie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym w formie zajęć ortofoniczno-muzycznych (terapia śpiewem) : repertuar piosenek i propozycje aktywności / Mirosław Zalewski. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, 2008. Sygnatura: W 61128
- Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : „Impuls”, 2002. Sygnatura: W 50681
- Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu : model węgierski / Yvonne Csanyi ; tł. [z niem.] Beata Szymańska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. Sygnatura: W 45857, W 45858
- Terapia integracji sensorycznej: Z. 1, Ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe i korygujące zaburzenia planowania motorycznego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Wyd.2. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011. Sygnatura: W 68293
- Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi / red. Teresa Kaczan, Robert Śmigiel. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2012. Sygnatura: W 70073
- Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : Impuls, 2006. Sygnatura: W 58715, P 58716
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole : poradnik dla organizatorów działań, dla terapeutów oraz dla rodziców / pod red. Teresy Serafin; Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. Sygnatura: W 3329 br., P 3330 br.
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak; Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005 Sygnatura: W 3325 br., P 3326 br.
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak; Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. Sygnatura: W 3315 br., P 3316 br.
- Wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności do skupiania uwagi i zapamiętywania : uwarunkowania psychologiczne i pedagogiczne, programy i metodyka / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2005. Sygnatura: W 55956, W 57081, W 57801
- Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 1 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1997. Sygnatura: W 60356
- Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 2 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2000. Sygnatura: W 60357
- Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 3 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2001. Sygnatura: W 60358
- Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 4 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2002. Sygnatura: W 60359
- Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja, psychokorekcja. [T.] 6 / red. Barbara Kaja. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2004. Sygnatura: W 58875, W 58876
- Wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w różnych formach edukacji wczesnoszkolnej / Krystyna Barłóg. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2008. Sygnatura: W 62653, W 63918
- Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa : teoria i praktyka / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. Sygnatura: W 64511
- Wspomaganie rozwoju dziecka niesłyszącego : audiofonologia pedagogiczna / Bogdan Szczepankowski. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2009. Sygnatura: W 64514, W 65893
- Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym / Danuta Emiluta-Rozya. – Wyd. 3 popr. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2006. Sygnatura: W 58726
- Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Danuty Osik, Anny Wojnarskiej. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2001. Sygnatura: W 51207, P 51208
- Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne SA, 2004. Sygnatura: W 57802
- Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycielek przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydaw.Szkol. i Pedagog, 2004. Sygnatura: W 48945
- Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym / Ewa Kulczycka. – Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2004. Sygnatura: W 58922
- Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2009. Sygnatura: W 66511, W 66512
Artykuły
- Diagnoza autyzmu u małego dziecka – implikacje do pracy w rodzinie / Andrzej Wolski.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 24-44
- Dokumentowanie przebiegu zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka / Grażyna Kowalczyk.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 59-63
- Doskonalenie percepcji wzrokowej i spostrzegania wzrokowego u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Joanna Przybyszewska.// Rewalidacja. – 2011, nr 1, s. 111-119
- Koncepcja wczesnego wspomagania rozwoju w kontekście unijnych wskazań i polskich rozwiązań / Zofia Palak. // Meritum. – 2009, nr 2, s. 16-21
- O czym należy pamiętać konstruując program wspomagania rozwoju dziecka / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 6-18
- Postępowanie terapeutyczne we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka z wadą słuchu (wychowanie słuchowe) / Sylwia Ramus.// Rewalidacja. – 2006, nr 2, s. 53-61
- Propozycje ćwiczeń stymulujących rozwój mowy z wykorzystaniem sylab / Joanna Mikulska.// Rewalidacja. – 2011, nr 1, s. 103-110
- Rozwój dziecka od urodzenia do pierwszego roku życia. Cz. 1 / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2011, nr 2, s. 102-122
- Rozwój dziecka od urodzenia do pierwszego roku życia. Cz. 2 / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 31-62
- Skuteczna psychoterapia dwuipółletniej dziewczynki z zablokowanym rozwojem osobowym i prostym opóźnieniem rozwoju mowy / Hanna Olechnowicz, Katarzyna Żadanuk.// Nowiny Psychologiczne. – 2007, nr 4, s. 5-24
- Stymulująca funkcja zabawy w przezwyciężaniu trudności i zaburzeń w zachowaniu u dzieci z deficytami w rozwoju / Elżbieta Maria Minczakiewicz.// Rewalidacja. – 2005, nr 1, s. 54-70 Zawiera arkusze zachowania „dziecko w zabawie” i karty badania motoryki artykulacyjnej.
- Terapia psychomotoryczna małych dzieci z zaburzeniami i utrudnieniami w rozwoju psychoruchowym w hipoterapii / Małgorzata Brzuchacz.// Szkoła Specjalna. – 2005, nr 4, s. 295-299
- W jaki sposób wspierać dziecko z niepełnosprawnością na różnych etapach życia? / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 1, s. 10-20
- Warianty opóźnionego rozwoju psychoruchowego dzieci w wieku od roku do trzech lat / Alicja Zarin, Marina Jakowlewa.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 258-263
- Wczesna interwencja – szansą dla dzieci niepełnosprawnych / Anna Krupa.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2008, nr 1 s. 45-51
- Wczesna interwencja : interdyscyplinarność działań wobec dziecka i rodziny / Monika Kastory-Bronowska.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 4-30
- Wczesna interwencja logopedyczna u noworodków i niemowląt : wybrane zagadnienia / Barbara Wiśniewska.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 85-94
- Wczesna interwencja logopedyczna, czyli jak stymulować rozwój mowy małego dziecka. Pierś czy butelka? Karmienie w okresie noworodkowym i niemowlęcym / Marzena Machoś-Nikodem.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 7-15
- Wczesna interwencja w kontekście kompleksowej stymulacji rozwoju dziecka / Mirosław Zalewski.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2011, nr 1/2, dod. Wkładka Metodyczna, nr 1/2, s. I-V
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci / Joanna Berdzik, Marek Pleśniar.// Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 4, s. 46-48
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Moduł I, Czym jest wczesne wspomaganie / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga-Musioł.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 46-51
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Moduł II, Diagnoza i metody / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga-Musioł.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 68-75
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Moduł III, Ustalenia terapeutyczne / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga-Musioł.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 55-59
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w opinii rodziców / Monika Orzecka.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 29-30
- Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi – studium przypadku / Anna Skoczylas.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 77-80
- Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka z zespołem Downa : studium przypadku / Anna Skoczylas.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 40-45
- Wspomaganie rozwoju / Anna Brzezińska.// Edukacja i Dialog. – 1993, nr 5, s. 26-29
- Wspomaganie rozwoju dzieci trzyletnich / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1999, nr 1-9 wkładka
- Wspomaganie rozwoju dzieci trzyletnich / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1998, nr 1- 10 wkładka
- Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku od 5 do 7 lat a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły / Anna I. Brzezińska, Joanna Matejczuk, Anna Nowotnik.// Edukacja. – 2012, nr 1, s. 7-22
- Wspomaganie rozwoju dziecka / Izabela Gelleta-Mac.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 8, s. 12-17
- Wspomaganie rozwoju dziecka / Krystyna Lubomirska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 1, s. 5-9
- Wspomaganie rozwoju dziecka / Stella Łapińska.// Edukacja i Dialog. – 1993, nr 9, s. 33-35
- Wspomaganie rozwoju dziecka przedszkolnego / Marianna Styczyńska.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 10, s. 46-48
- Wspomaganie rozwoju i edukacji dziecka… / Joanna Tomczyk.// Życie Szkoły. – 2006, nr 5, s. 56-60
- Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.1. : propozycja kształcenia umiejętności: dziecko zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 14-20
- Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.2. Propozycja kształcenia umiejętności: dziecko mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 14-20
- Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.3. Propozycja kształcenia umiejętności: dziecko uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 15-21
- Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.4. Propozycja kształcenia umiejętności: w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach, decyzjach / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 15-21
- Wspomaganie rozwoju mowy dziecka / Magdalena Rzytka, Adrianna Siebers.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 10, s. 54-58
- Wspomaganie rozwoju mowy dziecka / Małgorzata Gumińska.// Życie Szkoły. – 2010, nr 8, s.18-24
- Wspomaganie rozwoju mowy muzyką, ruchem i rytmem / Urszula Mirosz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 7, s. 405-407
- Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego trzy- i czterolatków / Marta Bogdanowicz, i inni.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 8, s. 14-19
- Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci w wieku 0-6 lat – wybrane metody terapeutyczne / Anna Urban, Leszek Szewczyk.// Rewalidacja. – 2006, nr 1, s. 44-50
- Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną : pierwsze chwile w szkole, pierwszy kontakt z pseudonauką : kinezjologia edukacyjna / Tomasz Witkowski.// Rewalidacja. – 2011, nr 2, s. 19-40
- Wykorzystanie metody Petö w rehabilitacji i edukacji dzieci w wieku od 1 do 3 lat / Monika Nadolska, Ewelina Kapera.// Rewalidacja. – 2005, nr 2, s. 49-64
Autor
Komentarze zablokowane