Zestawienia bibliograficzne
Dziecko w wieku przedszkolnym
Dziecko w wieku przedszkolnym
Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism za lata 2018-2020 dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce
Książki
- 365 dni kreatywnej zabawy : dla dzieci dwuletnich i starszych / Sheila Ellison, Judith Gray ;przełożył: Piotr Szymor. – Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal 2018. W 78584
- Alergie pokarmowe i zasady żywienia dzieci w przedszkolu – aspekty prawne i praktyczne :poradnik dla: dyrektora przedszkola, intendenta i rodziców / Joanna Molka, Michał Łyszczarz, Bożena Winczewska. – Warszawa : Wiedza i Praktyka 2019. W 82046
- Całkiem nowe zabawy paluszkowe : usprawnianie dłoni dzieci / Aneta Winczewska, Piotr Winczewski. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2018. W 78650
- Czy mówię poprawnie ? : zestaw prób diagnostycznych do wstępnej diagnozy logopedycznej dzieci w wieku przedszkolnym / Marzena Lampart-Busse ; ilustracje Mirosława Frydecka. -Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2019. W 80286
- Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku : terapia i wspieranie/ pod redakcją Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij, Elżbiety Kwiatkowskiej. – Warszawa :Wydawnictwo Naukowe UKSW 2018. W 80171
- Gdy rodzice pytają o… : pomocne odpowiedzi specjalistów na pytania dotyczące dzieci w wieku przedszkolnym / [autor: Katarzyna Klimek-Michno]. – Kraków : CEBP 24.12 Sp z o.o. 2020. W 82384
- Jak kochać dziecko? : (w przedszkolu i w domu) / Bożena Janiszewska. – Kraków : CEBP 24.12Sp z oo. 2018. W 79630
- Jak wspierać rozwój przedszkolaka? / Monika Sobkowiak. – [Warszawa] : [Edgard] [2019]. W 81068
- Mądrość dziecka : predyspozycje, przejawy, perspektywy wspierania / Elżbieta Płóciennik. -Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2018. W 79045
- Między nami, między słowami : rozpoznawanie i nazywanie relacji międzyludzkich oraz emocji/ Renata Malek. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia 2018. W 79503
- Mindfulness dla dzieci : pomóż swojemu dziecku osiągnąć spokój i zadowolenie od śniadaniado dobranocki / Uz Afzal ; [tłumaczenie: Magdalena Ryżewska]. – Łódź : Studio Koloru 2020. W 81743
- Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. [Cz. 3, Ruch] / Jagoda Cieszyńska-Rożek. -Kraków : Centrum Metody Krakowskiej 2020. W 82412
- Ogrodoterapia : scenariusze zajęć i zabaw dla przedszkolaków, w tym dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem / Maria Kuleczka-Raszewska. – Warszawa : Difin2019. W 80211
- Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie : teoria i badania / redakcja naukowa Barbara Borowska, Marta Buk-Cegiełka. – Lublin : Wydawnictwo KUL 2019. W 82260
- Pedagogika wczesnoszkolna w Polsce i na świecie : teoria i implikacje praktyczne / redakcja naukowa Barbara Borowska, Marta Buk-Cegiełka. – Lublin : Wydawnictwo KUL 2019. W 82261
- Przedszkolaki a agresja w programach telewizyjnych dla dzieci / Hanna Kubiak. – Toruń :Wydawnictwo Adam Marszałek 2018. W 80400
- Przedszkole w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. -Warszawa : Difin 2019. W 80401
- Skarbiec nauczyciela-terapeuty : (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej)czyli Od programu do realizacji – propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych /Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2019. W 80420
- Świat w dziecięcych słowach / Halina Zgółkowa. – Poznań : Media Rodzina copyright 2019. W 81593
- Tomcio rozwiązuje problemy : sen / Anna Kańciurzewska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia2018. W 80247
- Wspomaganie rozwoju i wychowywanie małych dzieci : podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach : praca zbiorowa / napisana pod kierunkiem i przy współudziale Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; autorzy: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Anna Mikler-Chwastek, Ewa Zielińska, Zuzanna Jastrzębska-Krajewska, Magdalena Plandowska, Beata Rola. – Kraków : CEBP 24.12 2019. W 82264
- Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytamii zaburzeniami rozwoju / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2020. W 82254
- Zabawa sztuką : socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w wieku przedszkolnym / Mirosław Kisiel, Magdalena Zrałek-Wolny ; [recenzent dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ]. – Warszawa : Difin 2019. W 81607 W 81670
Artykuły z czasopism
- Agresja, której się uczę / Kamila Olga Stępień-Rejszel. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 17-20
- Aktywności rozwijające sprawność motoryki małej i percepcji wzrokowej dzieci w wieku przedszkolnym / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 22-25
- Aktywny przedszkolak, czyli jak wspierać rozwój dzieci od września 2020 roku / Adriana Kloskowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2020, nr 6 (113), s. 54-58
- Badanie o odkrywanie w zabawie heurystycznej / Kamila Pernal. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2019, nr 3, s. 32-47
- Bajkoterapia a wyciszenie – zajęcia z bajką relaksacyjną w przedszkolu / Monika Litwinow. //Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 3, s. 44-48
- Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 7/8, s. 34-35
- Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 10, s. 28-29
- Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 9, s. 31-32
- Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 5, s. 28-29
- Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 3, s. 26-27
- Bajkoterapia przedszkolaka – cd. / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 4, s. 30-31
- Bajkoterapia przedszkolaka / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 1, s. 24-25
- Bajkoterapia przedszkolaka. Cz. 2 / Maria Kożuchowska. // Remedium. – 2019, nr 2, s. 24-25
- Czy każdy niejadek ma zaburzenia integracji sensorycznej? / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 7, s. 17-19
- Czym skorupka za młodu nasiąknie…, czyli o czynnikach środowiskowych wpływających na rozwój dziecka / Wiesława Mądrowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 3 (100), s.4-7
- Dobry start / Lisa Guernsey. // Świat Nauki. – 2019, nr 11, s. 65-69
- Dyrektor na straży ochrony zdrowia psychicznego dzieci / Wiesława Mądrowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 11 (106), s. 5-9
- Dzieci gotowe do szkoły / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2019, nr 3, s. 19-216Kochanie, teraz się złościsz… / Anna Kierzkowska. // Remedium. – 2019, nr 7/8, s. 62-64
- Dziecko wysoko wrażliwe w przedszkolu / Kamila Olga Stępień. // Wychowanie w Przedszkolu. -2019, nr 1, s. 62-64
- Edukacja inkluzyjna w perspektywie nauczycieli przedszkoli ogólnodostępnych / Elżbieta Paradowska. // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 2, s. 85-98
- Funkcjonowanie społeczne dziecka z autyzmem : analiza indywidualnego przypadku / Daria Paruch, Danuta Al-Khamisy. // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 2, s. 120-134
- Gdy dziecko idzie do przedszkola… / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2019, nr 11, s. 15-17
- Gdy dziecko nie chce chodzić do przedszkola… / Anna Kierzkowska. // Remedium. – 2019, nr 6,s. 28-30
- Gdy przedszkolak nie chce jeść / Małgorzata Duma. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 4,s. 4-10
- Graficzne nadawanie znaczeń : zabawy z tekstem literackim w metodzie „dynamicznych obrazów” systemu „Edukacja przez ruch” / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. -2020, nr 8, s. 19-23
- Inteligencja emocjonalna w przedszkolu / Weronika Zambrzycka. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 8, s. 63-66
- Jak kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe u dzieci w wieku przedszkolnym? / Małgorzata Talaga-Duma. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 7, s. 20-25
- Jak wspierać dziecko w procesie przedszkolnej adaptacji? / Agnieszka Ludorowska. //Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 6, s. 6-11
- Jeśli rodzic zaufa – zaufa dziecko / Magdalena Poprawa. // Wychowawca. – 2020, nr 1, s. 26
- Kiedy dziecko preferuje beżową dietę / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019,nr 5, s. 16-18
- Kompetencje dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie udzielania pierwszej pomocy – wyniki badania pilotażowego / Sylwia Jarzynka, Katarzyna Błachnio, Michał Piskor, Anna Mikler-Chwastek. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.- 2020, nr 3, s. 38-51
- Ku pedagogice oczekiwań dziecka / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr7, s. 14-16
- Nadmierne ślinienie się a niska świadomość sensoryczna / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 14-16
- Nauczyciel detektyw – jak w trakcie zabaw rozpoznać symptomy zaburzeń modulacji sensorycznej u dzieci / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 9, s. 12-14
- Nauczyciele przedszkolni a problem przemocy doświadczanej przez dziecko / Janusz Rusaczyk.// Niebieska Linia. – 2020, nr 3, s. 13-15
- Niechęć do jedzenia – jak przełamć ją u przedszkolaka / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 7, s. 38-41
- Omdlenie lub utrata przytomności przedszkolaka / Lidia Kołodziejska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 4 (101), s. 57-59
- Pedagogika Montessorii w dziecięcej literaturze / Maria Engler. // Remedium. – 2020, nr 12, s.16-17
- Podstawy kompetencji cyfrowych dzieci w wieku przedszkolnym – wyzwanie na mierę XXIwieku / Wiesława Mądrowska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 2 (99), s. 39-41
- Poszukiwanie sensu w nowym roku / Ewa Baranowska-Jojko. // Wychowanie w Przedszkolu. -2019, nr 1, s. 4-8
- Profilaktyka u dzieci w wieku przedszkolnym / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2020, nr 4, s.22-24
- Przedszkolak – ryzyko dysleksji / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019,nr 2 (99), s. 52-55
- Przedszkolak a ryzyko dysleksji / Małgorzata Łoskot. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 40-44
- Przedszkolak z dyspraksją / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 3(100), s. 58-62
- Przedszkolak z rodziny patchworkowej / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola.- 2019, nr 1 (98), s. 45-47
- Przedszkolak z rodziny zastępczej / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. -2019, nr 4 (101), s. 60-62
- Rola rodziny w opiece nad dzieckiem niepełnosprawnym w wieku przedszkolnym / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 34-37
- Rozwój muzyczny dziecka w okresie przedszkolnym / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2020, nr 2, s. 4-9
- Seksualność małych dzieci / Izabela Fornalik. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 5, s.60-64
- Smutek i poczucie straty u dzieci w wieku przedszkolnym / Kamila Olga Stępień-Rejszel. //Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 2, s. 4-9
- Tożsamość dziecka w podstawie programowej wychowania przedszkolnego jako całościowe, osobowościowe doświadczanie siebie samego / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 10, s. 20-23
- Uczenie się odpowiedzialności przez dziecko w wieku przedszkolnym / Iwona Samborska. //Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2019, nr 1, s. 28-35
- Ufam sobie – bo mam szacunek do siebie / Agnieszka Bukowińska. // Życie Szkoły. – 2019, nr 1,s. 26-29
- Wypadki z udziałem dzieci / Marcin Majchrzak. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 11(106), s. 36-41
- Zabawy z piłkami jako sposób na wspomaganie rozwoju integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 3, s. 11-13
- Zachęcanie dziecka w wieku przedszkolnym do aktywności muzycznej w środowisku rodzinnym- analiza wyników badań / Janusz Rusaczyk. // Wychowanie Muzyczne. – 2020, nr 4, s. 31-37
- Zachowania trudne u dzieci w wieku przedszkolnym / Kaja Chojnacka. // Remedium. – 2020,nr11, s. 24-26
- Zasoby komunikacyjne uczniów z zespołem Aspergera jako (nie)konieczne komponenty gotowości do podjęcia nauki w szkole / Iwona Konieczna, Katarzyna Smolińska. // Szkoła Specjalna. – 2019, nr 1, s. 19-30
- Znaczenie aktywności muzycznej w adaptacji dziecka do przedszkola / Małgorzata Mróz. //Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2020, nr 2, s. 10-12
Autor
Komentarze zablokowane