Zestawienia bibliograficzne
Dziecko zdolne
Dziecko zdolne
Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism za lata 2015-2020 dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce
Książki
- (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny w ławce szkolnej. T. 2/ redakcja naukowa Marzenna Magda-Adamowicz, Marzanna Farnicka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2018. W 79376
- Alternatywy w edukacji / pod redakcją naukową Bogusława Śliwerskiego i Andrzeja Rozmusa.- Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” ; Rzeszów : Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania2018. W 79590
- Debiutant czy ekspert? : identyfikacja i samoocena uzdolnień uczniów / Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79392
- Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone : skuteczny trening umiejętności / Richard Guare, Peg Dawson, Colin Guare ; tłumaczenie Aleksandra Weksej. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019. W 81173
- Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2017. W 79531
- Podmiotowe uwarunkowania radzenia sobie ze stresem w środowisku szkolnym młodzieży uzdolnionej artystycznie / Małgorzata Kuśpit. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej 2018. W 79440
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu : zasady organizacji, przykłady praktycznych rozwiązań, pytania i odpowiedzi, narzędzia / [Marzenna Czarnocka]. – Warszawa: Oświata Grupa Wydawnicza – Wiedza i Praktyka copyright 2017. W 79540
- Psychologia geniuszu : odblokuj talenty i kreatywność swojego dziecka / Andrew Fuller ;[tłumaczenie Grażyna Chamielec]. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania. Grupa Wydawnicza Relacja cop. 2017. W 77390
- Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. – Warszawa :Difin 2018. W 79030
- Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2016 P 75988 W 76926
- Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. – Warszawa: Difin 2020. W 82086 W 81766
- Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2018. W 79803 W 79802
- Zakręt w twórczą stronę : historie prawdziwe / redakcja Dorota Hazuka-Furgalska. – Gdańsk :Ośrodek Twórczej Psychoedukacji DAMB ; Sopot : Smak Słowa 2020. W 82479
Artykuły z czasopism
- „Skazani na twórczość” : czyli dlaczego powinno się pomagać uczniom w tworzeniu / Krzysztof J. Szmidt. // Meritum. – 2018, nr 3, s. 112-117
- „Zdolne dziecko” – o rodzicicielskim etykietowaniu dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba. //Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 6, s. 35-45
- (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny w ławce szkolnej. T. 2/ redakcja naukowa Marzenna Magda-Adamowicz, Marzanna Farnicka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2018.
- (Nie)zwyczajni. Tworzenie warunków do rozwoju zdolności w najbliższym środowisku dziecka/ Teresa Kosiarek. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 10-17
- Akceptacja dziecka zdolnego przez rówieśników / Patrycja Banasik. // Remedium. – 2017, nr7/8, s. 30-31
- Blaski i cienie współzawodnictwa / Tomasz Garstka. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 28-32
- Do tanga trzeba dwojga, czyli Konkursowe duety : nauczyciel i uczeń muszą umieć i chcieć współpracować / opracowała Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 50-55
- Do tanga trzeba dwojga, czyli Konkursowe duety : wywiady z laureatami / opracowała Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 56-62
- Dostrzec w uczniu talent / z Arkadiuszem Siwko ; rozm. Małgorzata Pomianowska. // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 9, s. 28-31
- Dzieci z opiniami poradni psychologiczno-pedagogicznej w edukacji przedszkolnej / Maria Pecyna. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 5 (92), s. 58-61
- Dziecko zdolne czy nadamibtny rodzic? / Anna Kałuba-Korczak. // Wychowanie w Przedszkolu.- 2015, nr 3, s. 57-61
- Dziecko zdolne. Zestawienie bibliograficzne za lata 2010-2019 / Katarzyna Walczak. //Meritum. – 2020, nr 1, s. 80-83
- Fascynujący Świat Nauki, czyli praca metodą projektu dla zdolnych uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych / Marta Bolińska. // Język Polski w Szkole Podstawowej. -2018/2019, nr 3, s. 49-61
- Inteligencja muzyczna jako jeden z czynników ułatwiających przyswajanie systemufonetyczno-fonologicznego języka obcego / Ewa Kusz. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s.31-35
- Internetowe kursy informatyki dla uczniów zdolnych / Witold Kranas. // Meritum. – 2020, nr 1,s. 91-100
- Jak nie pozbawić dziecka geniuszu? / Michał Misiak, Marek Bitner, Wojciech Warych. //Remedium. – 2016, nr 5, s. 7-9
- Jak pielęgnować w dziecku geniusza : rozmowa z dr Anetą Czerską / Aneta Czerska ; rozm. przepr. Katarzyna Kuleta. // Życie Szkoły. – 2015, nr 7, s. 8-11
- Jak pracować z dzieckiem zdolnym? / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny.- 2020, nr 5 (116), s. 44-48
- Jak pracować z dzieckiem zdolnym? / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Biologia w Szkole. -2020, nr 5 , s. 26-30
- Jak pracować z uczniem zdolnym / Bogdan Urbanek. // Nowa Szkoła. – 2016, nr 7, s. 32-43
- Jak pracować z uczniem zdolnym na lekcji języka obcego? / Małgorzata Piotrowska-Skrzypek.// Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 43-46
- Jak przygotować ucznia zdolnego do konkursu / Lidia Pasich. // Język Polski w Gimnazjum. -2017/2018, nr 4, s. 28-49
- Jak rozpoznać indywidualne zdolności dziecka i rozwijać jego potencjał? / Magdalena Goetz. //Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 10, s. 61-64
- Jak rozpoznać indywidualne zdolności dziecka i rozwijać jego potencjał? / Magdalena Goetz. //Biologia w Szkole. – 2018, nr 2, s. 30-33
- Jak wspierać, żeby nie zaszkodzić? Stwarzanie najlepszych warunków dla rozwoju uzdolnień uczniów w szkole i poza nią / Maria Mach. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 2-9
- Jak wspomagać rozwój dziecka zdolnego? / Małgorzata Mróz. // Wychowawca. – 2015, nr 6, s.20-21
- Koncepcje, modele i możliwości pracy z uczniem zdolnym / Marta Bolińska. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 7-19
- Krytycznie o sporcie dzieci i młodzieży / Krzysztof Kultys. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2018, nr 1, s. 26-29
- Magia liczb, czyli Konkursowa statystyka / Beata Kossakowska. // Meritum. – 2020, nr 1, s.33-43
- Między zdolnościami a kłopotami. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych / Marta Bolińska. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 20-30
- Młode talenty – praca z uczniem zdolnym w bibliotece szkoły ponadpodstawowej / Elżbieta Kasprzyszak. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 2, s. 21-25
- Nagrody i kary jako oddziaływania wychowawcze rodziców zdolnych dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 10, s. 25-38
- Nauczyciel edukacji początkowej a uczeń zdolny – wokół problemu (nie) kompetencji /Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 4,s.13-21
- Nie zgubić talentu / Anna Kałuba-Korczak ; rozm. przepr. Marta Łyskawińska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 10, s. 12-15
- Nie zgubić talentu / Anna Kałuba-Korczak; rozm. przepr. Marta Łyskawińska. // Życie Szkoły. -2016, nr 1, s. 4-6
- Niedostrzeganie perełek, czyli o matrioszkach w szkolnych ławkach / Tomasz Szwed. //Polonistyka. – 2015, nr 5, s. 24-28
- Nieidealny uczeń zdolny / Kinga Chojnacka, Weronika Sobczak, Weronika Syska. // Remedium.- 2016, nr 11, s. 14-15
- Olimpiada Języka Niemieckiego w kontekście pracy z uczniem zdolnym / Paweł Moskała, Joanna Szczukiewicz. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 63-68
- Olimpijczyk w szkole / Leokadia Pawliszak. // Polonistyka. – 2015, nr 5, s. 54-55
- Podejście tutorskie w pracy z uczniami o szczególnych uzdolnieniach / Kinga Białek. //Meritum. – 2020, nr 1, s. 18-27
- Postawy rodziców a rozpoznawanie i rozwijanie zdolności dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Alicja Baum. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 4, s. 48-58
- Potrzeby uczniów szczególnie uzdolnionych / Marta Herzog, Weronika Loch, Martyna Tomczak. // Remedium. – 2016, nr 2, s. 24-25
- Praca nauczyciela z uczniem zdolnym w szkole podstawowej / Magda Jaskulska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 2, s. 20-27
- Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu / Joanna Skoczylas. // Wychowanie w Przedszkolu. -2017, nr 6, s. 35-38
- Praca z uczniem szczególnie zdolnym / Dorota Zając. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr12 (88), s. 50-53
- Praca z uczniem wybitnie zdolnym : indywidualny program lub tok nauki / Dorota Zając. //Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 10, s. 27-30
- Praca z uczniem zdolnym szansą rozwoju nauczyciela / Mariusz Domański. // Edukacja i Dialog. – 2018, nr 3/4, s. 6-10
- Profilaktyka wychowawcza we Francji. Cz. 2 / Katarzyna Nowak. // Remedium. – 2017, nr 6, s.10-11
- Program pracy z uczniem zdolnym na zajęciach koła bibliologicznego / Agnieszka Staniak. //Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 3, s. 24-27
- Projekt edukacyjny „Polacy nieprzeciętni” jako jedna z form kształcenia zdolnej młodzieży /Anna M. Kola. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2018, nr 4, s. 27-32
- Przedszkolak szczególnie uzdolniony / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. -2018, nr 4 (91), s. 58-61
- Przygotowanie nauczycieli przedszkoli oraz edukacji wczesnoszkolnej do rozpoznawania w grupie rówieśniczej dzieci zdolnych / Samanta Derwich-Zdybel. // Szkoła Specjalna. – 2016, nr1, s. 5-16
- Przykład uchwały w sprawie wprowadzenia innowacji „Szkolny system wspierania uzdolnień”.// Monitor Dyrektora Szkoły. – 2017, nr 5, s. 34
- Radio Aktywnie o DELTAKLUBIE, czyli Nieograniczony zasięg płockich talentów / Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 76-79
- Rola technik arteterapeutycznych w edukacji uczniów wybitnie zdolnych / Barbara Cichy-Jasiocha. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 19-22
- Rozpoznawanie uzdolnień artystycznych / teatralnych u dzieci / Teresa Giza. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2017/2018, nr 3, s. 29-41
- Rozwijanie zdolności do nauki języków obcych na lekcjach języka obcego / Joanna Sobańska-Jędrych. // Meritum. – 2018, nr 3, s. 123-128
- Słów klika o statusie ucznia zdolnego w polskiej szkole / Mariusz Domański. // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 1/2, s. 64-66
- Stymulowanie rozwoju informatycznego ucznia zdolnego / Małgorzata Rostkowska. //Meritum. – 2020, nr 1, s. 101-106
- Talent do uczenia się języka obcego i dysfunkcja słuchu : czy da się to pogodzić? / EwaDomagała-Zyśk. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 57-61
- Trzy kroki do sukcesu. Wyniki ankiety online / Beata Wąsowska-Najorczyk, Ewa Pyłka-Gutowska. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 44-49
- Uczeń – dociekliwy odkrywca. TIK i IBSE na lekcjach chemii / Katarzyna Walczak. // Meritum. -2020, nr 1, s. 86-90
- Uczeń szczególnie uzdolniony / Kinga Chojnacka. // Remedium. – 2015, nr 1, s. 28-29
- Uczeń zdolny jako uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Tomasz Knopik. // JęzykiObce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 13-18
- Uczniowie podwójnie wyjątkowi w szkole / Monika Łodej, Sylwia Komperda, Anna Paryż. //Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 47-55
- Uczniowie zdolni w świetle teorii psychologicznych / Bożena Janiszewska. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 5-11
- W konkursowym rytmie : sprawdzimy się? / opracowała Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020,nr 1, s. 63-75
- Wniosek do ministra właściwego do spraw edukacji o wyrażenie zgody na przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2017, nr 5, s. 35-36
- Wspieranie rozwoju dzieci zdolnych w rodzinie / Joanna Skoczylas. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2017, nr 1/2, s. 7-10
- Wspieranie uczniów zdolnych / Urszula Solińska. // Wychowawca. – 2016, nr 5, s. 16-17
- Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2018.
- Zdolni uczniowie wymagają więcej uwagi : rozmowa z Pawłem Zielińskim, absolwentem Zespołu Szkół nr 1 w Piekarach Śląskich, konstruktorem drukarki 3D / Paweł Zieliński ; rozm. przepr. Eryk Chilmon. // TIK w Edukacji. – 2016, nr 4, s. 54-55
- Zdolności i ich rozwijanie na lekcjach języka obcego czyli teoria inteligencji wielorakich w praktyce / Lucyna Krzysiak. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 37-41
- Zdolności językowe: podstawy teoretyczne i implikacje dydaktyczne / Ewa Maciejewska-Stępień. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 25-29
- Zdolny, czyli jaki? : kilka uwag o zdolnościach i pracy nad ich rozwojem / Maciej Karwowski. //Meritum. – 2018, nr 3, s. 107-111
Autor
Komentarze zablokowane