Zestawienia bibliograficzne
Integracja sensoryczna
INTEGRACJA SENSORYCZNA
Zestawienie bibliograficzne w wyborze książek za lata 2011-2020 i artykułów z czasopism za lata 2015-2020 dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce.
KSIĄŻKI
- Aktywacja sensoryczna : holistyczna koncepcja wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiącym na demencję / Lore Wehner, Ylva Schwinghammer ; przekład Mateusz Jaśkowiak. – Gdańsk : Harmonia Uniwersalis 2017. W 77305
- Codzienne gry i zabawy dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego : 100 zajęć wzmacniających dzieci z problemami sensorycznymi / Barbara Sher ; przekład Katarzyna Bereda-Rosołek. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2018. W 78809
- Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów / Maria Kuleczka-Raszewska. – Warszawa : Difin 2019. W 80287
- Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2015. W 77006, W 75495
- Edukacja przez ruch : fale, spirale, jodełki, zygzaki / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2015. W 76212
- Integracja sensoryczna : skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków / Lindsey Biel ; tłumaczenie Joanna Gołąb. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2015. W 77023, W 75117, W 75118
- Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2018. W 79674, W 80325
- Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL 2011. W 71508
- Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. – Warszawa : Difin 2017. W 78085
- Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2018. W 80326
- Integracja sensoryczna w dialogu : naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskiwaniu równowagi / Ulla Kiesling ; przekład Emilia Skowrońska. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2017. W 78132
- Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka : podstawy neurofizjologiczne / Maria Borkowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2018. W 79983
- Interwencje sensoryczno-motoryczne : jak za pomocą ruchu poprawić ogólne funkcjonowanie ciała / Cara Koscinski ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2019. W 80181
- Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną / Magdalena Wójcik. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej 2017. W 79492
- Nie-zgrane dziecko dorasta : postępowanie z młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz ; przekład: Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis 2017. W 78145
- Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw : zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz ; przekład Joanna Angelika Kamrowska, Karolina Majcher, Patricia Sørensen. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2015. W 76733
- Pierwsze zabawy z integracji sensorycznej dla maluchów / Agata Perchalec-Wykręt, Magdalena Sabik ; ilustracje Adam Święcki. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2018. W 79532
- Podejmij wyzwanie : materiały do określenia trudności w sferze przetwarzania sensorycznegobodźców dla dzieci, rodziców, terapeutów i nauczycieli / Aleksandra Światowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2017. W 79533
- Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / redakcja naukowa Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. – Warszawa : Difin 2019. W 81203
- Superoko : litery i cyfry : ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową, koordynację ruchowowzrokową i orientację przestrzenną dla dzieci i dorosłych / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2018. W 79555
- Zgrane nie-zgrane dziecko : pięćdziesiąt prostych ćwiczeń, które pomogą dziecku rozwijać się, uczyć i rosnąć / Joye Newman, Carol Kranowitz ; przekład Emilia Skowrońska. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2017. W 78167
- Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka / Angie Voss ; przekład: Anna Sawicka -Chrapkowicz. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2017. W 78168
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- Czy każdy niejadek ma zaburzenia integracji sensorycznej? / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 7, s. 17-19
- Dieta sensoryczna przedszkolaka / Wojciech Kozłowski ; rozm. przepr. Dominika Stefanowska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 2, s. 41-44
- Dieta sensoryczna w szkole i w domu / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 2/3 (106), s. 24-28
- Edukacja w przestrzeni : „matematyczne laboratorium” przedszkolaka / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 1, s. 3-8
- Funkcjonowanie ucznia ze spektrum autyzmu w klasie integracyjnej w ujęciu zaburzeń sensorycznych – studium przypadku / Agnieszka Stefanow. // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 3, s. 200-212
- Gdy zmysły nie współgrają : zaburzenia sensoryczne u dzieci przedszkolnych / Joanna Fronczak. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 8, s. 52-54
- Gry i zabawy doskonalące koordynację wzrokowo-ruchową. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 4 (107), s. 34-35
- Jesień, jesień na dworze : scenariusz zajęć wspierających integrację wielozmysłową dla dzieci starszych / Joanna Fronczak. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 8, s. 56-58
- Kiedy otoczenie przeciąża dziecko… / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 10, s. 14-16
- Kręci się, spada, buja w obłokach… / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 7, s. 14-17
- Kształcenie polisensoryczne / Sylwia Jasińska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 1, s. 36-40
- Litery wyskakują z obrazu : ekspresja twórcza dziecka w procesie nauki pisania / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 5, s. 3-9
- Matematyczne aspekty systemu Edukacja przez ruch / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 6, s. 3-7
- Nadmierne ślinienie się a niska świadomość sensoryczna / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 14-16
- Nauczanie wielozmysłowe / Margareta Olszewska. // Życie Szkoły. – 2019, nr 3, s. 14-16
- Nauczyciel detektyw – jak w trakcie zabaw rozpoznać symptomy zaburzeń modulacji sensorycznej u dzieci / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 9, s. 12-14
- Niepewność grawitacyjna i nietolerancja ruchu / Aleksandra Buchholz. // Szkoła Specjalna. – 2017, nr 4, s. 292-301
- Organizacja kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością – analiza wybranych problemów / Dorota Pufund. // Szkoła Specjalna. – 2019, nr 3, s. 205-216
- Polisensoryczna aktywność plastyczna dzieci / Anna Parakiewicz. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 3, s. 4-9
- Przedszkolak z dyspraksją / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 3 (100), s. 58-62
- Psoty, figle i bazgroły : funkcje podstawowych technik systemu Edukacja przez ruch / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 3, s. 3-8
- Psychomotoryka „empowermentu” a terapia integracji sensorycznej według J. Ayres. Analityczna ewaluacja / Jolanta Majewska, Andrzej Majewski. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2016, nr 3, s. 21-26
- Rola zmysłów w uczeniu się dziecka : integracja sensoryczna w warunkach edukacji szkolnej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Życie Szkoły. – 2019, nr 5, s. 4-10
- Rozpoznawanie zaburzeń SI u dzieci / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 9 (103), s. 17-22
- Rozwijanie procesów przetwarzania sensorycznego u dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Parakiewicz. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 3, s. 59-64
- Rozwój mowy a zaburzenia integracji sensorycznej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 5 (108), s. 12-16
- Sposoby wsparcia dziecka z zaburzeniami SI w szkole / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny 2018, nr 12, s. 17-20
- Trudności dzieci z zaburzeniami przetwarzania bodźców wzrokowych / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 3, s. 19-20
- Ulotka dla rodziców : kiedy warto skonsultować się ze specjalistą w dziedzinie integracji sensorycznej. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 8, s. 35
- Uwarunkowania zaburzeń integracji sensorycznej u dziecka i ich objawy / Barbara Cygan. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 2, s. 11-19
- W świecie zmysłów, czyli jak usprawniać integrację sensoryczną uczniów / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Życie Szkoły. – 2018, nr 10, s. 42-48
- Wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej kluczem do sukcesu : wywiad z Bożenną Odowską-Szlachcic – oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeutą SI – o istocie oddziaływań na zmysły dziecka w jego rozwoju / Bożenna Odowska-Szlachcic ; rozm. Marta Kaczmarczyk. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 6, s. 8-11
- Wskazówki przydatne do nauczania dziecka z dyspraksją // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 1, s. 35-36
- Wspieranie rozwoju dzieci z opóźnionym rozwojem mowy z zastosowaniem terapii integracji sensorycznej / Anna Parakiewicz. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 5, s. 60-64
- Wybiórczość pokarmowa w kontekście integracji sensorycznej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 6 (109), s. 8-12
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 3, s. 16-21
- Wykorzystanie SI na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 4 (106), s. 17-21
- Wykorzystanie SI w pracy dydaktycznej – praktyczne wskazówki dla nauczycieli / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 1 (105), s. 20-23
- Zaburzenia integracji sensorycznej bez tajemnic / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 2, s. 6-11
- Znaczenie integracji sensorycznej dla prawidłowego rozwoju dziecka / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 10 (102), s. 24-28
Autor
Komentarze zablokowane