Zestawienia bibliograficzne
Fake newsy – wiadomości nieprawdziwe i sensacyjne
Fake newsy – wiadomości nieprawdziwe i sensacyjne
Zestawienie bibliograficzne
Książki
- Fake news : geneza, istota, przeciwdziałanie / Klaudia Rosińska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. Sygn. W 84680
- Fejk! : kłamstwa, w które wierzymy / Daniele Aristarco ; tłumaczenie Tomasz Kwiecień. – Warszawa : BoNoBo, copyright 2020. Sygn. W 84919
- Prawa epidemii : skąd się epidemie biorą i czemu wygasają? / Adam Kucharski ; przełożyła Jowita Maksymowicz-Hamann. – Warszawa : Wydawnictwo Relacja, copyright 2020. Sygn. W 83787
- Wirusy kontra fake newsy : czy możemy przetrwać bez medycyny? / Krzysztof Simon, Dorota Szadkowska ; [ilustracje; Martyna Dobrowolska]. – Warszawa : Słowne – Burda Media Polska, 2021. Sygn. W 85160
Artykuły z czasopism
- COVID-owe mity / Tanya Lewis. // Świat Nauki. – 2020, nr 12, s. 31-33
- Dezinformacja – wyzwanie edukacyjne / Łukasz Kamiński. // Wiadomości Historyczne. – 2022, nr 2, s. 10-13
- Dlaczego fake-news jest niebezpieczny? / Wojciech Jasiński. // Remedium. – 2021, nr 5, s. 24-26
- Jak pomóc młodym ludziom unikać fake newsów i manipulacji mediów? / Marzena Tyl. // Polonistyka. – 2022, nr 3, s. 38-43
- Jak radzić sobie z dezinformacją i odróżnić fakty od fake newsów? / Magdalena Brewczyńska. // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 4, dod. Kompetentny Nauczyciel nr 1, s. 5-7
- Jak rozpoznać fake newsa? / Melinda Wenner Moyer. // Świat Nauki. – 2022, nr 3, s. 68-73
- Jak się nie dać pseudonauce i fake newsom? / Magdalena Goetz. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 2, s. 29-32
- Jak się nie dać pseudonauce i fake newsom? / Magdalena Goetz. // Biologia w Szkole. – 2018, nr 4, s. 33-37
- Jak się nie dać pseudonauce i fake newsom – narzędziownia / Magdalena Goetz. // Biologia w Szkole. – 2018, nr 4, s. 38-40
- Jak zwalczać dezinformacje o COVID-19 / Kathleen Hall Jamieson. // Świat Nauki. – 2021, nr 5, s. 34-41
- Krytyczne myślenie pozwala lepiej zrozumieć świat / Katarzyna Zajączkowska. // Biblioteka w Szkole. – 2022, nr 7/8, dod. Kompetentny Nauczyciel nr21, s. 21-23
- Materiały do przeprowadzenia lekcji wychowawczej : jak się nie dać pseudonauce i fake newsom // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 2, s. 39-41
- Nie daj się nabrać fake newsom / Agata Łuczyńska, Marta Puciłowska. // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 5, dod. Nowe Technologie, s. 8-9
- Niebieski wieloryb, lalka Momo i dziecko ze słoneczka. Fake newsy dla dzieci i o dzieciach, czyli jak mądrze straszyć i mądrze się bać / z dr. hab. Marcinem Napiórkowskim, semiotykiem kultury, strukturalistą, badaczem mitów, wykładowcą Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego rozmawia Grażyna Gregorczyk. // W Cyfrowej Szkole. – 2020, nr 1, s. 10-17
- Oszczerstwa na zamówienie / Kamil Nadolski. // Wiedza i Życie. – 2022, nr 3, s. 44-47
- Perswazja szyta na miarę / Ella Rhodes. // Charaktery. – 2019, nr 8, s. 46-51
- Trąd w Sopocie / Piotr Szlanta. // Mówią Wieki. – 2020, nr 5, s. 66-67
- Uczniowie na tropie fake newsów – zbiór wskazówek i zadań rozwijających umiejętność krytycznego myślenia i czytania / Joanna Krzemińska. // Polonistyka. – 2022, nr 3, s. 30-33
Zbiory audiowizualne
- Cyfrowy świat [DVD] / scenariusz Krzysztof Rześniowiecki ; reżyseria Dariusz Regucki. – Kraków : Wydawnictwo Rubikon, 2019. Sygn. DZS 3692, DZS 4384
- W cyfrowym labiryncie [DVD] : edukacja medialna / scenariusz Krzysztof Rześniowiecki ; reżyseria Dariusz Regucki. – Kraków : Wydawnictwo Rubikon, copyright 2020. Sygn. DZS 4123, DZS 4381
Autor
Komentarze zablokowane