Zestawienia bibliograficzne
Edukacja włączająca
Edukacja włączająca
Zestawienie bibliograficzne wydawnictw zwartych i artykułów z czasopism za lata 2016-2022 dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce.
Książki
- 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock ; [przekład Karol Jaroszewski]. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo Harmonia, 2018. Sygn. W 83405
- Dzieci z trudnościami rozwojowymi w młodszym wieku : indywidualne programy edukacyjnoterapeutyczne w procesie wspierania dzieci / pod redakcją Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe UKSW, 2017. Sygn. W 78812
- Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole / redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. – Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020. Sygn. W 83060
- Grupy zróżnicowane w edukacji z perspektywy pedagogiki i pedagogiki specjalnej / redakcja naukowa Beata Jachimczak. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2021. W 84690
- Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego / redakcja naukowa: Małgorzata Obrycka, Grzegorz Piekarski i Marta Anna Sałapata. – Kraków : Impuls, 2020. Sygn. W 84274
- Nauczyciel wczesnej edukacji wobec wyzwań pedagogiki inkluzyjnej / Katarzyna Nadachewicz, Małgorzata Bilewicz. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020. Sygn. W 83909
- Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej / Iwona Chrzanowska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2019. Sygn. W 80366
- Oblicza edukacji przedszkolnej i szkolnej : w 60-lecie pracy zawodowej profesor Sabiny Guz / redakcja naukowa Jolanta Andrzejewska, Barbara Bilewicz-Kuźnia. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. Sygn. W 81861
- Przygotowanie szkoły wiejskiej do edukacji inkluzyjnej : na przykładzie szkół powiatu bydgoskiego / Beata Skotnicka ; [recenzent Jarosław Bąbka]. – Bydgoszcz : [Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego], 2019. Sygn. W 81194
- Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej : strategie nauczania poparte badaniami / David Mitchell ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. Sygn. W 76927
- Szkoła ogólnodostępna przestrzenią realizacji różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów klas IV-VI : w poszukiwaniu modelu pomocy i wsparcia / Karol Bidziński, Anna Ozga, Mirosław Rutkowski. – Kraków : Impuls, 2019. Sygn. W 82237
- Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą : analiza badań ewaluacyjnych / Barbara Skałbania, Karol Bidziński. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2021. Sygn. W 84628
Artykuły z czasopism
- Adaptacja i walidacja wielowymiarowej skali postaw wobec edukacji włączającej / Karolina Mudło-Głagolska. // Szkoła Specjalna. – 2021, nr 2, s. 101-112
- Być gotowym na różnorodność / Katarzyna Leśniewska. // Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 10, s. 59-60
- Bycie razem mimo różnic / Radosław Piotrowicz. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 1, s. 14-18
- „Cząstki elementarne” jako niezbędny filar szkoły integracyjnej / Katarzyna Garus, Angelika Jamińska. // Wychowawca. – 2022, nr 5, s. 8-11
- Czy nasza szkoła jest dla każdego? / Elżbieta Tołwińska-Królikowska. // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 5, s. 66-68
- Czy polska szkoła jest włączająca? / Elżbieta Tołwińska-Królikowska. // Dyrektor Szkoły. – 2020,nr 4, s. 70-72
- Czym jest edukacja włączająca? / Magdalena Mikoś-Korzeń. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 1 (79), s. 54-57
- Dobre praktyki współpracy szkoły ogólnodostępnej i specjalnej / Magdalena Bełza-Gajdzica, Zenon Gajdzica. // Szkoła Specjalna. – 2021, nr 5, s. 325-333
- Doświadczenia nauczycieli szkół przyszpitalnych w paradygmacie inkluzji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Beata Antoszewska, Małgorzata Moszyńska. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2019, nr 3, s. 194-206
- Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : przygotowanie IPET i WOPFU / Dorota Zając. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2022, nr 7, s. 29-34
- Dziecko autystyczne w szkole a praca asystenta osoby niepełnosprawnej : studium przypadku / Magda Lejzerowicz, Magdalena Gągolewska. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2016, nr 4, s. 32-38
- Dziecko autystyczne w szkole a praca asystenta osoby niepełnosprawnej – studium przypadku / Magda Lejzerowicz, Magdalena Gągolewska. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2016, nr 1, s. 22-29
- Dziecko inne w szkole – wyzwanie czy zagrożenie? / Dagna Dropińska, Matylda Nazar. // Remedium. – 2021, nr 7/8, s. 50-53
- Dzieło Integracji / Anna Słodyczka. // Wychowawca. – 2022, nr 5, s. 5-8
- Edukacja dla inkluzji / Tomasz Kozłowski. // Dyrektor Szkoły. – 2018, nr 3, s. 14-16
- Edukacja dla wszystkich / Stanisław Szelewa. // Dyrektor Szkoły. – 2021, nr 12, s. 14-15
- Edukacja dzieci z niepełnosprawnościami / Agnieszka i Marcin Suszko ; Marta Wawrzyniak. // Wychowawca. – 2019, nr 5, s. 6-7
- Edukacja inkluzyjna w perspektywie nauczycieli przedszkoli ogólnodostępnych / Elżbieta Paradowska. // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 2, s. 85-98
- Edukacja włączająca – korzyści dla uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności / Karolina Gniazdowska. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2019, nr 4, s. 120-134
- Gotowość do akceptacji rówieśników z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni edukacyjnej / Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2019, nr 3, s. 56-74
- Gotowość do udzielania wsparcia uczniowi z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni klasy szkolnej / Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2018, nr 4, s. 30-42
- Historyczne uwarunkowania edukacji włączającej w Japonii / Hanna Grzesiak. // Szkoła Specjalna. – 2021, nr 2, s. 140-147
- Jak pracować ze zróżnicowaną grupą w przedszkolu? : nowe trendy w edukacji / Ewelina Jankowska-Robak. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2022, nr 7, s. 6-9
- Jak uczyć komunikacji inkluzywnej w grupie zróżnicowanej narodowościowo i religijnie? / Margaret Amaka Ohia-Nowak. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2022, nr 9, s. 13-17
- Język inkluzywny na zajęciach języka polskiego : jak kształtować w uczniach postawę otwartości i dbać o edukację włączającą? / Marta Wrześniewska- Pietrzak. // Polonistyka. – 2022, nr 2, s. 55-58
- Klasa terapeutyczna w Szkole Podstawowej „Kompas” w Łodzi / Anna Walkiewicz, Marta Wawrzyniak. // Wychowawca. – 2022, nr 5, s. 12-13
- Koncepcja projektowania uniwersalnego w edukacji / Dorota Chimicz, Anna Prokopiak. // Szkoła Specjalna. – 2021, nr 1, s. 28-38
- Kultura szkoły inkluzyjnej / Elżbieta Tołwińska-Królikowska. // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 11, s. 18-22
- Najwyższa Izba Kontroli o kształceniu uczniów z niepełnosprawnościami. Cz. 1 / Ludwik Malinowski. // Szkoła Specjalna. – 2018, nr 4, s. 315-320
- Najwyższa Izba Kontroli o kształceniu uczniów z niepełnosprawnościami. Cz. 2 / Ludwik Malinowski. // Szkoła Specjalna. – 2018, nr 5, s. 386-393
- Nauczyciele i uczniowie edukacji włączającej w sytuacji trudnej czasu pandemicznego : wstępna konceptualizacja. Cz. 1 / Joanna Głodkowska. // Szkoła Specjalna. – 2022, nr 4, s. 256-268
- Polski system oświaty a edukacja włączająca – bilans otwarcia 2020 w świetle raportu badawczego Ośrodka Rozwoju Edukacji / Dorota Podgórska-Jachnik. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 5, s. 5-16
- Postawy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wobec inkluzji edukacyjnej a dostosowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością / Karolina Mudło-Głagolska. // Szkoła Specjalna. – 2021, nr 4, s. 255-268
- Postawy rodziców dzieci o prawidłowym rozwoju wobec systemu kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Hubert Iwanicki, Agnieszka Lacek. // Szkoła Specjalna. – 2021, nr 5, s. 387-398
- Potrafię bawić się z każdym : scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy I-III / Małgorzata Sasin, Izabela Faleńczyk. // Wychowawca. – 2019, nr 5, s. 22-23
- Promować włączenie / Katarzyna Leśniewska. // Dyrektor Szkoły. – 2022, nr 10, s. 57-58
- Pronormalizacyjne zmiany w obszarze edukacji włączającej ocenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Skibska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2020, nr 6, s. 62-76
- Przygotowanie nauczycieli do edukacji włączającej w Polsce i na Litwie / Anna Zamkowska, Alvyra Galkiene. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 108-117
- Refleksja nauczyciela podstawą działań włączających w edukacji / Ewa Skrzetuska. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2019, nr 3, s. 106-118
- Reforma edukacji włączającej / Bogdan Bugdalski. // Dyrektor Szkoły. – 2021, nr 7, s. 10-14
- Rodzice dziecka z niepełnosprawnością a współpraca ze szkołą. Cz. 3 / Jolanta RafałŁuniewska. // Remedium. – 2018, nr 2, s. 13-15
- Rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych i rozwojowych uczniów w szkołach powszechnych – analiza raportów Najwyższej Izby Kontroli z 2012, 2017 i 2020 roku / Agnieszka Olechowska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 5, s. 42-53
- „Społeczeństwo dla wszystkich”, czy tylko „szkoła dla wszystkich” – opinie nauczycieli szkoły specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej / Monika Skura. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2019, nr 3, s. 119-138
- Test Oceny Ręki Asystującej (AHA) jako narzędzie diagnostyczno-terapeutyczne w edukacji włączającej dzieci z jednostronnymi niedowładami ręki / Dorota Podgórska-Jachnik, Jacek Szmalec. // Edukacja. – 2019, nr 1, s. 111-130
- Trudny wybór rodzica : czy edukacja włączająca to zawsze dobry pomysł? / Monika Pouch. // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 9, s. 54-55
- Uczeń migrujący w polskiej szkole / Iwona Jóźwiak. // Wiadomości Historyczne. – 2022, nr 3, s. 37-40
- Uczeń z autyzmem w klasie szkolnej / Magdalena Malik. // Wychowawca. – 2021, nr 1, s. 13-15
- Wirtualna wymiana dla edukacji włączającej uczniów z uszkodzeniami słuchu / Katarzyna Karpińska, Joanna Pitura. // Remedium. – 2018, nr 4, s. 11-15
- Wsparcie terapeutyczne ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole integracyjnej i włączającej : procedura interwencji na podstawie praktyki opartej na dowodach (EvidenceBased Practice) / Anna Bombińska-Domżał. // Szkoła Specjalna. – 2022, nr 2, s. 96-113
- Współnauczanie w polskich szkołach podstawowych – model współpracy i korzyści dla uczniów / Grzegorz Szumski. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 5, s. 54-65
- Współpraca nauczycieli oraz nauczycieli specjalistów w kontekście efektywności edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marzenna Zaorska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2022, nr 5, s. 66-76
- Wspomaganie uczniów z zaburzeniami mowy, języka i komunikacji w edukacji włączającej / Dorota Podgórska-Jachnik. // Edukacja. – 2018, nr 4, s. 8-21
- Wybrane aspekty czasu w dwóch koncepcjach edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością / Zenon Gajdzica. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2019, nr 3, s. 42-55
- Wykorzystanie nowych technologii w edukacji włączającej / Małgorzata Nowicka. // Głos Pedagogiczny. – 2022, nr 11 (136), s. 50-54
- Wykorzystanie technologii wspomagających uczniów z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej / Dorota Chimicz. // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 3, s. 175-187
- Zakres działań szkoły związanych z edukacją włączającą uczniów niepełnosprawnych – podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach oświaty. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 1 (79), s. 36-37
- Zapobiec wykluczeniu – rola terapeutów i rodziców we włączaniu dziecka z niepełnosprawnością do systemu edukacji / Monika Gałkowska, Katarzyna Kruś-Kubaszewska. // Szkoła Specjalna. – 2021, nr 5, s. 370-386
Autor
Komentarze zablokowane