Zestawienia bibliograficzne
Metody aktywizujące w nauczaniu języka polskiego
Metody aktywizujące w nauczaniu języka polskiego
Zestawienie bibliograficzne za lata 2015-2021
Książki
- Powiem ci, jak się uczyć : przewodnik dla ambitnych nauczycieli i rodziców / Joanna Gołębiowska-Szychowska, Łukasz Szychowski. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. Sygn. P 75820
- Rozumienie świata : o warsztatach pracy z książką i czytelnikami / Elżbieta Hornowska, Małgorzata Karasińska, Maria Kulik, Anna Lipińska, Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz, Magdalena Sowik, Beata Świderek, Marta Todys, Grażyna Walczewska-Klimczak ; Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów „Klanza”. – Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2017. Sygn. W 78922, W 78923
- Uczyć (się) z pasją : jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą / Pernille Ripp ; przełożyli Elżbieta Manthey i Wojciech Musiał. – [Słupsk] : Wydawnictwo Dobra Literatura cop., 2017. Sygn. W 78051
- Zajęcia twórcze w szkole / Grzegorz Noras. – Warszawa : rozpisani.pl, copyright 2020. Sygn. W 82092
Artykuły
- Aktywizujące metody pracy / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Polonistyka. – 2021, nr 1, s. 41-45
- Aktywizujemy uczniów poprzez metodę storyline / Aleksandra Kubala–Kulpińska. // Polonistyka. – 2017, nr 3, s. 10-14
- Co się kryje za niebieskimi drzwiami? : pomysły na ciekawą lekcję z lekturą / Magdalena Ignaciuk.// Polonistyka. – 2021, nr 3, s. 24-27
- Edukacja filozoficzna na lekcjach języka polskiego / Jakub Padewski.// Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2019-2020, nr 1, s. 26-30
- Filmo(lo)ve lekcje : czyli Zróbmy sobie film / Joanna Krzemińska.// Polonistyka. – 2020, nr 5, s. 54-55
- Fortuna na kole fortuny : przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego / Małgorzata Wiśniewska-Olejnik. // Polonistyka. – 2020, nr 5, s. 27-31
- Innowacyjnie podczas dyskusji : jak wykorzystać Flipgrid w nauczaniu? / Joanna Kostrzewa.// Polonistyka. – 2021, nr 1, s. 34-35
- Jak kochano we wrocławskich legendach? : propozycja projektu wspierającego indywidualny rozwój ucznia /Marzena Tyl. // Polonistyka. – 2019, nr 3, s. 24-25
- Jak tworzyć magiczne obrazki na lekcjach języka polskiego za pomocą technologii?/ Joanna Heftowicz. // Polonistyka. – 2019, nr 4, s. 14-16
- Język polski w akcji : o nauczaniu na miarę czasów i wyzwań / Agnieszka Tomasik. // Polonistyka. – 2017, nr 3, s. 34-39
Korespondencja sztuk. Scenariusze lekcji. (Cz. III) / Edyta Wójcicka. // Język Polski w Gimnazjum. – 2016/2017, nr 3, s. 94-109 - Kreatywna edukacja / Anna Kožuh. // Wychowawca. – 2015, nr 10, s. 22-25
- Literacki pokój zagadek / Joanna Krzemińska.// Polonistyka. – 2020, nr 6, s. 32-34
- Metoda projektu i propozycja jej zastosowania w edukacji językowej w szkole podstawowej /Marek Krawiec, Kamila Gendera, Marcelina Frankowska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 11-15
- Muzyka na lekcjach języka polskiego : coraz większa nieobecność?/ Anna Podemska-Kałuża.// Polonistyka. – 2019, nr 2, s. 10-15
- Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem chmur wyrazów / Ewa Palka. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2017/2018, nr 1, s. 21-38
- Nie tylko kreda i tablica : metody aktywizujące w pracy nauczyciela / Małgorzata Łoskot. // Polonistyka. – 2016, nr 1, s. 32-33
- Nocne rozmowy z Chochołem na Messengerze i tête-à-tête z Safoną na Voki, czyli o współczesnych lekcjach języka polskiego / Agnieszka Zielińska.// Meritum. – 2018, nr 1, s. 69-74
- Nocne rozmowy z Chochołem na Messengerze i tête-à-tête z Safoną na Voki, czyli o współczesnych lekcjach języka polskiego / Agnieszka Zielińska.// Meritum. – 2018, nr 3, s. 193-197 Rozwiązania praktyczne na lekcjach języka polskiego.
- Opowiedz to filmem – praktyczne użycie języka filmu w tworzeniu audiowizualnej interpretacji utworu literackiego : scenariusz lekcji języka polskiego w szkole ponadpodstawowej z wykorzystaniem TIK / Agata Augustynowicz.// Polonistyka. – 2019, nr 6, s. 52-53
- Poezja i metody aktywizujące. Scenariusze lekcji / Edyta Wójcicka. // Język Polski w Gimnazjum. – 2016/2017, nr 1, s. 90-109
- Poezja i metody aktywizujące. Scenariusze lekcji. (cz. 2) / Edyta Wójcicka. // Język Polski w Gimnazjum. – 2016/2017, nr 2, s. 87-107
- Projekt edukacyjny : refleksje praktyka / Natalia Kuźmińska. // Polonistyka. – 2015, nr 5, s. 29-33
- Ryślenie, barwoślady, lapbooki – czyli jak sprawić, żeby uczenie się było łatwiejsze / Aleksandra Kubala–Kulpińska. // Polonistyka. – 2017, nr 2, s. 36-39
- Storybird na lekcji języka polskiego/ Joanna Krzemińska.// TIK w Edukacji. – 2018, nr 1, s. 40-41
- W 90 minut dookoła języka polskiego / Izabela Czerniejewska, Julia Karczewska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 73-77
- Wspieranie indywidualności ucznia na języku polskim / Joanna Kostrzewa. // Polonistyka. – 2019, nr 3, s. 16-19
Autor
Komentarze zablokowane