Zestawienia bibliograficzne
Zaburzenia mowy
ZABURZENIA MOWY
Zestawienie bibliograficzne
Zestawienie bibliograficzne
Zestawienie podzielono na dwie części. Pierwsza zawiera książki wydane w latach 1979-2007, druga artykuły z czasopism opublikowane w latach 1996-2007.
Zestawienie opracowano na podstawie baz Biblioteki Narodowej i Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce.
Książki
- BALEJKO Antoni – Jak pokonać seplenienie : uczymy się wymawiać głoski s-sz : Dyslalia – Dysleksja / Antoni Balejko. – Białystok : [Wydaw. Logopedyczne] , 2000. – 48 s. : il. ; 21 cm
- BALEJKO Antoni – Jak pokonać trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu / Antoni Balejko. – Białystok : „Orthdruk” , 2001. – 278, [1] s. : il. ; 21 cm
- BALEJKO Antoni – Jak usuwać wady mowy : porady dla nauczycieli i rodziców / Antoni Balejko Wyd. 2 popr. i uzup. – Białystok : [nakł. autora] , 1992. – 80 s., [13] k. : rys. ; 21 cm
- BALEJKO Antoni – Jak usuwać wady mowy : porady dla nauczycieli i rodziców / Antoni Balejko Wyd. 3 popr. i uzup. – Białystok : [nakł. autora] , 1994. – 96, [4] s., [11] k. tabl. : rys. ; 21 cm
- BALEJKO Antoni – Uczmy się ojczystej mowy : porady dla nauczycieli i rodziców / Antoni Balejko. – Białystok : Wydawnictwa Logopedyczne , 1994. – 127 s. : rys. ; 21 cm
- BALEJKO Antoni – Uczmy się ojczystej mowy : porady dla nauczycieli i rodziców / Antoni Balejko Wyd. 2 uzup. – Białystok : Wydawnictwa Logopedyczne , 1995. – 143, [1] s. : rys. ; 21 cm
- BŁACHNIO Krystyna – Vademecum logopedyczne / Krystyna Błachnio ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. – Poznań : Wydaw. Naukowe UAM , 1992. – 110, [2] s. : fot., rys., 1 wykr. ; 24 cm
- BŁESZYŃSKI Jacek – Mowa i język dzieci z autyzmem : wybrane zagadnienia / Jacek Błeszyński ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Słupsku. – Słupsk : Wydaw. Uczelniane WSP , 1998. – 174 s. : wykr. ; 23 cm
- BUŁAWA Alicja – Kolorowy świat liter. Z. 1 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]./ – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 80 s. : rys. ; 21 x 30 cm
- BUŁAWA Alicja – Kolorowy świat liter. Z. 2 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 80 s. : rys. ; 21 x 30 cm
- BUŁAWA Alicja – Kolorowy świat liter. Z. 3 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 80 s. : rys. ; 21 x 30 cm
- BUŁAWA Alicja – Kolorowy świat liter. Z. 4 / Alicja Buława, Anna Prożych ; [il. Anna Sędziwy]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 88 s. : rys. ; 21 x 30 cm
- CHRZANOWSKA Anna – Zabawy i ćwiczenia logopedyczne : /ś/, /ź, /ć/, /dź/ : poradnik dla logopedów, nauczycieli i rodziców / Anna Chrzanowska, Katarzyna Szoplik. – Warszawa : Wydaw. Akademickie , 2002. – 90, [3] s., [4] s. tabl. kolor., [1] k. tabl. złoż. kolor. : il. ; 24 cm
- CHRZANOWSKA Anna – Zabawy i ćwiczenia logopedyczne : /s/, /z/, /c/, /dz/ : poradnik dla logopedów, nauczycieli i rodziców / Anna Chrzanowska. – Warszawa : Wydaw. Akademickie , 2002. – 95 s., [1] k. tabl. złoż. kolor. : il. ; 24 cm
- DEMBIŃSKA Małgorzata – Domowe zabawy logopedyczne / Małgorzata Dembińska ; il. Krystyna Lipka-Sztarbałło Wyd. 3. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1999. – 64, [2] s. : il. kolor. ; 20 x 22 cm
- DEMBIŃSKA- WOLA Małgorzata – Zabawy logopedyczne : głoski ś, ż, ć, dź / Małgorzata Dembińska-Wola ; il. Aleksandra Pasiewicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1999. – [2], VII, [1], 30 s. : il. kolor. ; 20 x 22 cm
- DEMEL Genowefa – Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola / Genowefa Demel Wyd. 3 popr. [i. e. 4]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1994. – 104, [4] s., [26] s. tabl. kolor. : rys. ; 24 cm
- DEMEL Genowefa – Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola / Genowefa Demel Wyd. 4. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1996. – 104, [2] s., [26] s. tabl. kolor. luz. : rys. ; 24 cm
- DEMEL Genowefa – Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola / Genowefa Demel Wyd. 5. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 104, [2] s., [26] s. tabl. kolor. luz. : rys. ; 24 cm
- DIAGNOZA i terapia osób z różnymi zaburzeniami językowymi : Warsztaty Logopedyczne, Augustów, maj 1996 / [red. Antoni Balejko]. – Białystok : Wydaw. Logopedyczne Antoni Balejko , 1996. – 79, [1] s. : rys. ; 24 cm
- DIAGNOZA i terapia zaburzeń mowy / pod red. Tadeusza Gałkowskiego, Zbigniewa Tarkowskiego, Tomasza Zaleskiego. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej , 1993. – 247 s. : mapy, rys., wykr. ; 24 cm
- DIENER Krystyna Elżbieta – Profilaktyka zaburzeń mowy : przewodnik dla rodziców, opiekunów, nauczycieli i lekarzy / Krystyna Elżbieta Diener. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP , 1999. – 67 s. : il. ; 30 cm
- EMILUTA- ROZYA Danuta – Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym / Danuta Emiluta-Rozya. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej , 1994. – 61 s. ; 21 cm
- GAŁKOWSKI Tadeusz – Dzieci specjalnej troski / Tadeusz Gałkowski. – Warszawa : „Wiedza Powszechna” , 1979 [Wyd. 2]. – 273, [3] s. : il. tab. wykr. ; 20 cm
- GĄSIOREK Jan – Ocena nosowości i nosowania w diagnostyce i rehabilitacji różnych postaci niewydolności podniebienno-gardłowej : rozprawa habilitacyjna / Jan Gąsiorek. – Poznań : [nakł. autora] , 1995. – [4], 149 s., XXVII s. tabl., [1] k. tabl. złoż : fot. kolor., rys., wykr. ; 29 cm
- GÓRAL- PÓŁROLA Jolanta, ZAKRZEWSKA Stanisława – Chcę mówić poprawnie : materiały do ćwiczeń logopedycznych – sz, cz, ż, dż / Jolanta Góral-Półrola, Stanisława Zakrzewska ; [il. Ewa Romaniec-Zawadzka]. Z. 1. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP , 1995. – 68 s. : il. (gˆ. kolor.), rys., err. ; 29 cm
- HERZYK Anna – Afazja i mutyzm dziecięcy : wybrane zagadnienia diagnozy i terapii / Anna Herzyk ; Polska Fundacja Zaburzeń Mowy. – Lublin : Wydaw. PFZM , 1992. – 38, [2] s. ; 21 cm
- Język, interakcja, zaburzenia mowy : metodologia badań / pod red. Tomasza Woźniaka, Anety Domagały ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. – 377 s., [1] k. tabl. kolor. : il. ; 24 cm
- KACZMAREK Bożydar L. J. – Mózg, język, zachowanie / Bożydar L. J. Kaczmarek. – Lublin : UMCS : AWH [Agencja Wydawniczo-Handlowa] Antoni Dudek , 1994. – 75, [1] s. : faks., rys., 1 wykr. ; 24 cm. – Wykłady Otwarte UMCS [Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej] ; 6
- KACZMAREK Bożydar L. J. – Mózg, język, zachowanie / Bożydar L. J. Karczmarek. – [Wyd. 2]. – Lublin : UMCS , 1995. – 75, [1] s. : faks., rys., 1 wykr. ; 24 cm. – (Wykłady Otwarte UMCS [Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej] ; 6)
- KACZMAREK Bożydar L. J. – Płaty czołowe a język i zachowanie człowieka / Bożydar L. J. Kaczmarek. – Lublin : „Linea” , [1993]. – 129, [2] s. : faks., rys., 1 wykr. ; 24 cm
- KACZMAREK Bożydar L. J. – Wzrokowa percepcja wypowiedzi słownych / Bożydar L. J. Kaczmarek ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Polskie Towarzystwo Logopedyczne. – Lublin : UMCS : PTL , 1986. – 60, [3] s. : rys. ; 21 cm
- KNOBLOCH- GALA Anna – Asymetria i integracja hemisferyczna a mowa i niektóre jej zaburzenia / Anna Knobloch-Gala. – Kraków : nakł. UJ , 1990. – 86 s. ; 24 cm
- KNOBLOCH- GALA Anna – Asymetria i integracja półkulowa a mowa i niektóre jej zaburzenia : problemy diagnozy psychologicznej dzieci z dysleksją / Anna Knobloch-Gala. – Kraków : nakł. UJ , 1995. – 93 s. : wykr. ; 24 cm
- KOMORNICKA Elżbieta – Uczymy się poprawnie mówić : poradnik logopedyczny z ćwiczeniami sz, ś, cz, dż / Elżbieta Komornicka ; [il. Iwona Bugalska-Pilch]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1999. – 139 s. : il. ; 30 cm
- KOMUNIKACJA, mowa, język w diagnozie i terapii zaburzeń rozwoju u dzieci i młodzieży niepełnosprawnej / pod red. Elżbiety M. Minczakiewicz. – Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej , 2001. – 205, [2] s. : il., nuty ; 24 cm
- KONOPISKA Lilianna – wymowa osób z wadą zgryzu / Lilianna Konopska. – Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2006. – [2], 142, [3] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. – Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, 0860-2751 ; t. (700) 626
- KOSICKI Marian Kamil – Twój sukces w twoich rękach / Marian Kamil Kosicki [Wyd. 2 popr.]. – Warszawa : „Limba” : nakł. autora , 1998. – 136 s. : rys. ; : 21 cm
- KOZŁOWSKA Kinga – Moje dziecko ma zaburzoną mowę… co robić ? / Kinga Kozłowska. – Kielce : Wojewódzki Ośrodek Metodyczny , 1995. – 24 s. : fot. ; 21 cm
- KOZŁOWSKA Kinga – Pomagajmy dzieciom z zaburzeniami mowy : (podręczny poradnik logopedyczny) / Kinga Kozłowska. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP , 1996. – 79 s. : rys. ; 20 cm
- KOZŁOWSKA Kinga – Wady wymowy możemy usunąć : (poradnik logopedyczny) / Kinga Kozłowska. – Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP , 1998. – 150 s. : rys. ; 20 cm
- KRAKOWIAN Bogdan – O nauczaniu rozumienia mowy obcojęzycznej / Bogdan Krakowian. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1985. – 211, [1] s. : rys. ; 21 cm
- KURCZ Ida, POLKOWSKA Anna – Interakcyjne i autonomiczne przetwarzanie informacji językowych : na przykładzie procesu rozumienia tekstu czytanego na głos / Ida Kurcz, Anna Polkowska ; Polska Akademia Nauk. Zakład Psychologii. – Wrocław [etc.] : Zakład Narodowy im. Ossolińskich , 1990. – 204 s. : rys., wykr. ; 24 cm
- ŁADOWSKA-BOREK Beata – Pomoc logopedyczna dla dziecka z zaburzeniami mowy / Beata Ładowska-Borek ; Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu Filia w Legnicy. – Legnica ; Wrocław : DODN Filia, 2005. – 100 s. ; 21 cm
- MACKIEWICZ Bohdan – Dysglosja jako jeden z objawów zespołu oddechowo-połykowego / Bohdan Mackiewicz. – Gdańsk: Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego , 2002. – 146, [2] s. : il. (gł. kolor.) ; 21 cm
- MARASZ Krystyna – Poradnik logopedyczny dla nauczycieli i rodziców / Krystyna Marasz ; Zakład Doskonalenia Nauczycieli w Toruniu. – Toruń : ZDN , 1994. – 47 s. : fot., rys. ; 21 cm
- METODY wspomagające rozwój mowy w różnych jego opóźnieniach : materiały przygotowane na konferencję zorganizowaną przez Pomagisterskie Studium Logopedyczne Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego i Sekcję Logopedyczną Towarzystwa Kultury Języka w Warszawie, w dniach 7-9 czerwca 2002 / oprac. Maria Przybysz-Piwkowa ; [lista aut. Atys Paulina et al.] ; Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Towarzystwo Kultury Języka. – Warszawa : „DiG” , 2002. – 226, [2] s. : il. ; 24 cm
- MINCZAKIEWICZ Elżbieta Maria – Mowa, rozwój, zaburzenia, terapia : [logopedia] / Elżbieta Maria Minczakiewicz. – Kraków : Wydaw. Naukowe WSP [Wyższej Szkoły Pedagogicznej] , cop. 1996. – 278 s. : rys., wykr. ; 24 cm
- MŁYNARSKA Małgorzata – Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy oraz myślenia / Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , cop. 2000. – 430, [1] s. : il.; 21 cm
- MŁYNARSKA Małgorzata – Test myślenia dziecka / Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka. – Lublin : Wydaw. Fundacji „Orator” , 2000. – 37 s. ; 24 cm
- MORKOWSKA Ewa – Dlaczego ziewa hipopotam : ćwiczenia logopedyczne dla dzieci / Ewa Morkowska ; il. Małgorzata Bieńkowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 80 s. : il. kolor. ; 12 x 17 cm
- MORKOWSKA Ewa – Hau-hau, miau-miau, kukuryku : ćwiczenia logopedyczne dla dzieci / Ewa Morkowska ; il. Małgorzata Bieńkowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 64 s. : il. kolor. ; 12 x 17 cm
- MORKOWSKA Ewa – Izometryczne ćwiczenia warg, języka i żuchwy : ćwiczenia logopedyczne nie tylko dla dzieci / Ewa Morkowska ; il. Małgorzata Bieńkowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 32 s. : il. kolor. ; 12 x 17 cm
- MORKOWSKA Ewa – Szedł żuczek do szkoły się uczyć : ćwiczenia logopedyczne dla dzieci / Ewa Morkowska, Krystyna Żmuda-Trzebiatowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 2000. – 48 s. : il. kolor. ; 12 x 17 cm
- MORKOWSKA Ewa – Uczymy się chuchać, dmuchać i oddychać prawidłowo : ćwiczenia logopedyczne dla dzieci / Ewa Morkowska ; il. Małgorzata Bieńkowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 40 s. : fot. kolor., rys. ; 12 x 17 cm
- MORKOWSKA Ewa – Wąż syczy pod szumiącym drzewem : ćwiczenia logopedyczne dla dzieci / Ewa Morkowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 2000. – 39 s. : il. kolor. ; 12 x 17 cm
- MÓZGOWE porażenie dziecięce – problemy mowy : diagnozowanie i postępowanie usprawniające : materiały z konferencji zorganizowanej […] w Warszawie w dniach 31 maja-1, 2 czerwca 1997 r. / oprac. Halina Mierzejewska, Maria Przybysz-Piwkowa ; Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Towarzystwo Kultury Języka. – Warszawa : „DiG” , 1997. – 139, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm
- NOWAK Jadwiga – Piosenka w usprawnianiu wymowy dzieci z trudnościami w uczeniu się / Jadwiga Nowak ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydaw. Uczelniane WSP , 1992. – 68, [24] s. : nuty, rys. ; 24 cm + Kaseta
- NOWAK- Starz Grażyna – Przystosowanie szkolne uczniów z zaburzeniami mowy / Grażyna Nowak-Starz. – Kielce : Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Jana Kochanowskiego , 1993. – 171, [1] s. : rys., err. ; 21 cm
- NOWAK Jadwiga – W gąszczu skrzypiących wierszy i zagadek : teksty dla dzieci usprawniające mowę i myślenie / Jadwiga Nowak. – Bydgoszcz : „Negatyw” , cop. 1999. – 16 s. : il. ; 21 cm
- NOWAK Jadwiga – Ćwiczenia usprawniające mowę u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Jadwiga Nowak ; [il. Wanda Manteuffel, Urszula Boros]. – Bydgoszcz : „Tanan” , 1995. – 68 s., [24] k. tabl. : il. ; 23 cm
- OPACKA Anna – Ślady oralności w „Panu Tadeuszu” Adama Mickiwicza / Anna Opacka. – Katowice : „Para” Agencja Artystyczna , 1997. – 48 s. ; 21 cm
- OPACKA Anna – Trwanie i zmienność : romantyczne ślady oralności / Anna Opacka. – Katowice : Wydaw. UŚ , 1998. – 127, [5] s. ; 20 cm
- OSIEJUK Emilia – Problematyka dyskursu w neuropsychologii poznawczej / Emilia Osiejuk. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza WPUW , 1994. – 174, [1] s. ; 21 cm
- PADUCEVA Elena Viktorovna – Wypowiedź i jej odniesienie do rzeczywistości : (referencyjne aspekty znaczenia zaimków) / E. V. Paduceva ; przeł. [z ros.] Zofia Kozłowska. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN , 1992. – 413, [3] s. ; 21 cm
- PLUTA-WOJCIECHOWSKA Danuta – Zaburzenia mowy u dzieci z rozszczepem podniebienia : badania, teoria, praktyka / Danuta Pluta-Wojciechowska.- Bielsko-Biała : Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanistycznej, 2006.- [2], 175 s. : il., err. ; 24 cm
- PROFILAKTYKA logopedyczna szansą dla dziecka i logopedy : materiały z konferencji zorg. […] w dniu 6 VI 1995 / [red. Ewa Biernacka]. – Warszawa : „DiG” , 1996. – [2], 63, [2] s. ; 24 cm
- ROCŁAWSKI Bronisław – Test ortofoniczny w obrazkach do kolorowania / [Bronisław Rocławski ; il. Katarzyna Rocławska-Dąbecka]. – Gdańsk : „Glottispol” , 1998. – [27] s. : il. ; 30 cm
- ROCŁAWSKI Bronisław, FEDOROWSKA Wiesława, WARDOWSKA Barbara – Wczesne uwarunkowania rozwoju mowy : wywiad biologiczno-środowiskowy / Bronisław Rocławski, Wiesława Fedorowska, Barbara Wardowska. – Gdańsk : „Glottispol” , 1995. – 79, [1] s. ; 21 cm
- RODAK Hanna – Od obrazka do słowa : poradnik dla pedagogów, logopedów i rodziców dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Hanna Rodak, Danuta Nawrocka ; il. Jadwiga Abramowicz [et al.] Wyd. 2 popr. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1995. – Teka (39 s., 264 k.) : il. kolor. ; 31 cm
- RODAK Hanna – Terapia dziecka z wadą wymowy / Hanna Rodak. – Warszawa : Wydaw. Polskiej Fundacji Zaburzeń Mowy , 1992. – [4], 87, [1] s. : 1 rys. ; 20 cm
- RODAK Hanna – Terapia dziecka z wadą wymowy / Hanna Rodak [Wyd. 2 poszerz.]. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego , 1994. – 74, [1] s. : 1 rys. ; 24 cm
- RODAK Hanna – Uczymy się poprawnie mówić : poradnik logopedyczny z ćwiczeniami r / Hanna Rodak ; [il. Iwona Bugalska-Pilch]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1998. – 43, [1] s. : il. ; 30 cm
- ROZWÓJ poznawczy i językowy dzieci z trudnościami w komunikacji werbalnej: diagnozowanie i postępowanie usprawniające : materiały z konferencji zorg. w Warszawie, w dn. 1-3 czerwca 1996 / oprac. Halina Mierzejewska, Maria Przybysz-Piwkowa ; [aut. Bobkowicz Lucyna et al.] Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Towarzystwo Kultury Języka. – Warszawa : „DiG” , 1997. – 85, [1] s., [1] k.tabl. złoż. : rys., wykr. ; 24 cm
- SAWA Barbara – Uwarunkowania i konsekwencje psychologiczne zaburzeń mowy u dzieci / Barbara Sawa. – Warszawa : Wydawnictwa UW , 1991. – 190, [2] s. : rys. ; 24 cm
- SKOREK Ewa Małgorzata – Ćwiczenia w wymowie samogłosek nosowych / Ewa Małgorzata Skorek. – Kraków : „Impuls” , 2000. – 91 s. : il. ; 24 cm
- SKOREK Ewa Małgorzata – Dzieci z zaburzeniami mowy wśród rówieśników w klasie szkolnej / Ewa Małgorzata Skorek. – Kraków : „Impuls” , 2000. – 47, [1] s. ; 21 cm
- SKOREK Ewa Małgorzata – Oblicza wad wymowy / Ewa Małgorzata Skorek. – Warszawa : „Żak” , 2001. – 170, [1] : il. ; 24 cm
- SKOREK Ewa Małgorzata – Reranie : profilaktyka, diagnoza, korekcja / Ewa Małgorzata Skorek. – Kraków : „Impuls” , 2001. – 320, [1] s. : il. ; 24 cm
- SKOREK Ewa Małgorzata – Samogłoski : profilaktyka, diagnoza, korekcja nieprawidłowej artykulacji / Ewa Małgorzata Skorek. – Kraków : „Impuls” , 2000. – 123 s. : il. ; 24 cm
- SKOREK Ewa Małgorzata – Stosunki koleżeńskie dzieci z zaburzeniami mowy i ich szkolne uwarunkowania / Ewa Małgorzata Skorek. – Zielona Góra : Lubuskie Towarzystwo Naukowe , 2000. – 242 s. ; 24 cm
- SKRZYNECKA Grażyna – Uczymy się poprawnie mówić : poradnik logopedyczny z ćwiczeniami k, g, h / Grażyna Skrzynecka ; [il. Ewa Zielińska] Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1999. – 69, [2] s. : rys. ; 30 cm
- SŁODOWNIK- RYCAJ Ewa – O mowie dziecka czyli Jak zapobiegać powstawaniu nieprawidłowości w jej rozwoju / Ewa Słodownik-Rycaj. – Warszawa : „Żak” , 2000. – 96, [1] s. ; 20 cm
- SOŁTYS- CHMIELOWICZ Anna – Wymowa dzieci przedszkolnych / Anna Sołtys-Chmielowicz ; Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. – Lublin : Wydaw. UMCS , 1998. – 151 s. : rys. ; 21 cm
- SPAŁEK Ewa, PIECHOWICZ- KUŁAKOWSKA Celina – Jak pomóc dziecku z wadą wymowy ? / [Ewa Spałek, Celina Piechowicz-Kułakowska]. – Kraków : Wojewódzki Ośrodek Metodyczny , 1994. – 61 s., [23] s. tabl. : 2 faks., rys. ; 20 cm
- STECKO Elżbieta – Wczesne rozpoznawanie i leczenie zaburzeń mowy : (doniesienia z praktyki) / Elżbieta Stecko ; Polska Fundacja Zaburzeń Mowy. – Lublin : Wydaw. PFZM , 1991. – 86, [2] s. ; 21 cm
- STECKO Elżbieta – Zaburzenia mowy u dzieci : wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne / Elżbieta Stecko [Wyd. 2 zm.]. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego , 1994. – 96 s. : err. ; 24 cm
- SZELA- KĘDZIA Jadwiga – Terapia logopedyczna dziecka niewidomego i słabowidzącego / Jadwiga Szela-Kędzia. – Kraków : [Krakowska Szkoła Niewidomych] , 1998. – 36 s. ; 21 cm
- SZOPLIK Katarzyna – Zabawy i ćwiczenia logopedyczne : /sz/, /ż/, /cz/, /dż/ : poradnik dla logopedów, nauczycieli i rodziców / Katarzyna Szoplik. – Warszawa : Wydaw. Akademickie , 2002. – 95 s., [1] k. tabl. złoż. kolor. : il. ; 24 cm
- TARKOWSKI Zbigniew – Rozwijanie mowy dziecka : program terapeutyczno-stymulacyjny : wersja uniwersalna : podręcznik / Zbigniew Tarkowski, współpraca Celina Jurkiewicz Wyd. 2 zm. – Lublin : Wydaw. Fundacji „Orator” , 1999. – 130 s. ; 32 cm
- TETZCHNER Stephen von – Wprowadzenie do wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się: nauka znaków oraz używania pomocy komunikacyjnych przez dzieci, młodzież i dorosłych z zaburzeniami rozwojowymi / Stephen von Tetzchner i Harald Martinsen ; [t. Agnieszka Loebl-Wysocka, / Joanna Gałka-Jadziewicz]. – Warszawa : Stowarzyszenie na Rzecz Propagowania Wspomagających Sposobów Porozumiewania się „Mówić bez słów” , 2002. – [14], 364 s. : il. ; 23 cm
- TŁOKIŃSKI Waldemar – Mowa ludzi u schyłku życia / Waldemar Tłokiński. – Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe , 1990. – 180, [3] s. : wykr. ; 20 cm
- TWARDOWSKI Andrzej – Kształcenie dialogowej kompetencji komunikacyjnej u uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / Andrzej Twardowski. – Poznań Kalisz : Instytut Pedagogiczno-Artystyczny UAM [Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza] , 2002. – 355 s. : il. ; 24 cm
- WASZCZUK Halina – Poradnik logopedyczny dla rodziców dzieci z zespołem Downa / Halina Waszczuk Wyd. 4 zm. – Gdańsk : „Glottispol” , 1998. – 71 s. : il. ; 21 cm
- WIŚNIEWSKA Barbara – Uczymy się poprawnie mówić : poradnik logopedyczny z ćwiczeniami :usprawnianie dziecka z mową bezdźwięczną w zakresie głosek b, bi, d, g, gi / Barbara Wiśniewska ; [il. Anna Sędziwy] Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1999. – 74, [1] s. : il. ; 30 cm
- WIŚNIEWSKA Barbara – Uczymy się poprawnie mówić : poradnik logopedyczny z ćwiczeniami : usprawnianie dziecka z mową bezdźwięczną w zakresie głosek dz, dż, dź / Barbara Wiśniewska ; [il. Anna Sędziwy] Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1999. – 33, [2] s. : il. ; 30 cm
- WIŚNIEWSKA Barbara – Uczymy się poprawnie mówić : poradnik logopedyczny z ćwiczeniami :usprawnianie dziecka z mową bezdźwięczną w zakresie głosek w, wi, z, ź, ż / Barbara Wiśniewska ; [il. Anna Sędziwy] Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1999. – 69, [2] s. : il. ; 30 cm
- WOŹNIAK Tomasz – Zaburzenia języka w schizofrenii / Tomasz Woźniak ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. – Lublin : Wydaw. UMCS , 2000. – 213 s. : il. ; 21 cm. – (Komunikacja Językowa i jej Zaburzenia ; 16)
- Z ZABURZENIA głosu : badanie, diagnozowanie, metody usprawniania : materiały z konferencji zorganizowanej przez Pomagisterskie Studium Logopedyczne Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego i Sekcję Logopedyczną Towarzystwa Kultury Języka w Warszawie, w dniach 6-8 czerwca 1998. – Warszawa : „DiG” , 1998. – 150, [1] s. : fot. ; 24 cm
- ZALEWSKA Marina Maria – Dziecko w autoportrecie z zamalowaną twarzą : psychiczne mechanizmy zaburzeń rozwoju tożsamości dziecka głuchego i dziecka z opóźnionym rozwojem mowy / Marina Zalewska. – Warszawa : Jacek Santorski & CO. Wydaw. , cop. 1998. – 234, [2] s. : il. kolor. ; 21 cm
- ZALESKI Tomasz – Opóźnienia w rozwoju mowy / Tomasz Zaleski Wyd. 2. – Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL , 2002. – 112, [1] s. : il. ; 21 cm
- ZALESKI Tomasz – Opóźniony rozwój mowy / Tomasz Zaleski. – Warszawa : Państ. Zakład Wydawnictw Lekarskich , 1992. – 88, [3] s. : rys. ; 21 cm
Artykuły z czasopism
- A my bawimy się w teatr / Jolanta Wolska // Logopedia [T.] 26. – (1999) , s. 233-237
- Afazja : mechanizmy mózgowe i symptomatologia / Anna Herzyk // Logopedia [T.] 27. – (2000) , s. 23-54
- Audiogenne uwarunkowania dysleksji w świetle metody Tomatisa / Zdzisław M[arek] Kurkowski, Agata Szkiełkowska, Joanna Ratyńska, Marzena Mularzu // Audiofonologia T. 22. – (2002) , s. 171-176
- Audiogenne uwarunkowania zaburzeń mowy / Zdzisław M[arek] Kurkowski // Logopedia T. 28. – (2000) , s. 105-113
- Badania mowy : mózg pełen tajemnic / Elżbieta Szeląg ; rozm. przepr. Hanna Lewandowska // Nauka i Przyszłość. -1998 , nr 7 , s. 3-4
- Badania nad echolalią i użyciem zaimka „ja” w kształtowaniu się mowy dziecka autystycznego / Jacek Błeszyński // Słupskie Prace Humanistyczne Nr 15. – (1997) , s. 139-157
- Czy to możliwe? : ułatwiona komunikacja jedną z metod porozumiewania się z dzieckiem autystycznym z zaburzeniami mowy / Małgorzata Arkadia Napiórkowska // Szkoła Specjalna. – 1999 , nr 3 , s. 171-177
- Czynniki predysponujące do jąkania – charakterystyka grupy pacjentów Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie / Agata Szkiełkowska, Joanna Ratyńska, Renata Markowska, Zdzisław M[arek] Kurkowski, Henryk Skarżyski // Audiofonologia T. 20. – (2001) , s. 99-104
- Diagnoza logopedyczna warunkiem skutecznej terapii / Edyta Krajewska-Cyrwus // Wychowanie na co Dzień. – 2003 , nr 9 , s. 21-23
- Diagnostyka zaburzeń komunikacji pochodzenia centralnego w fazie ostrej udaru mózgu w procesie kompleksowej neurorehabilitacji / Wiesława Troszczyńska-Nakonieczna, Marlena Puchowska-Florek, Marzena Chantsoulis, Ewa Skarbek-Oćwieja // Edukacja Humanistyczna (Zielona Góra). – T. 4 (2006), s. 211-232
- Dlaczego dziecko źle mówi / Jadwiga Doniec // Życie Szkoły. – 2004, nr 10, s. 31-33
- Dyslalia / Aleksander Wilamowski, Sława Wilamowska // Rocznik Przemyski. – 1999 , z. 1, s. 69-80
- Dyzartria w chorobach neurodegeneracyjnych : skala Dyzartrii w diagnozie pacjenta ze zwyrodnieniem móżdżkowo-oliwkowym / Katarzyna Gustaw, Urszula Mirecka // Logopedia [T.] 27. – (2000) , s. 153-160
- Dzieci z zaburzeniami komunikacji / Jadwiga Michalik-Surówka //Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych T. 52. – (1999) , s. 71-92
- Dziecko z wadą wymowy w klasie ogólnodostępnej / Laurencja Lewandowska // Wychowanie na co Dzień. – 1996 , nr 7/8 , dod. s. IV-V
- Echolalia jako jedna ze specyficznych cech mowy dziecka autystycznego / Jacek Błeszyński, Lucyna Bobkowicz // Psychologia Wychowawcza. – 1997 , nr 3 , s. 251-257
- Echolalia – mowa echolaliczna występująca u osób z autyzmem / Jacek Błeszyński, Lucyna Błeszyńska // Słupskie Prace Humanistyczne Nr 13b. – (1996) , s. 181-192
- Echolalia u dzieci z autyzmem i jej rozwojowe uwarunkowania / Małgorzata Wardyn, Tadeusz Gałkowski // Audiofonologia T. 21. – (2002) , s. 147-177
- Echolalia w prawidłowym i zaburzonym rozwoju mowy / Halina Pawłowska // Szkoła Specjalna. – 1999 , nr 5 , s. 262-266
- Funkcjonowanie systemu opieki logopedycznej w Polsce (na przykładzie województwa opolskiego) / Grażyna Jastrzębowska // Audiofonologia T. 12. – (1998) , s. 135-143
- Gimnastyka buzi – ćwiczenia i zabawy logopedyczne / Zofia Doniec // Wychowanie w Przedszkolu. – 2002 , nr 2 , s. 97-99
- Głos dziecka implantowanego / Barbara Maniecka-Aleksandrowicz, Agata Szkiełkowska, Jerzy Dolecki // Audiofonologia T. 12. – (1998) , s. 127-134
- Istota i klasyfikacje opóźnień w rozwoju mowy – przegląd stanowisk / Grażyna Jastrzębowska // Logopedia T. 28. – (2000) , s. 69-84
- Jakość wymowy osób z wadą zgryzu / Lilianna Konopiska // Logopedia T. 31. – (2002) , s. 157-198
- Jąkanie / Urszula Oszwa // Remedium. – 2003, nr 5, s. 10-11
- Jąkanie a upośledzenie umysłowe / Viktor Lechta // Logopedia . – T.21. – 1994 , s.31-35
- Jąkanie: Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy? / Hugo H. Gregory // Logopedia . – T.21. – 1994 , s. 25-29
- Jąkanie jako jedna z podstawowych wad wymowy / Celestyna Grzywniak // Życie Szkoły. – 2000, nr 9, s. 539-542
- Jąkanie jako zaburzenie mowy. Cz.2 / J. Wiktorska // Scholasticus. – 1992, nr 3 / 4 , s. 105-107
- Jąkanie jako zaburzenie mowy. Cz.2 / J. Wiktorska // Scholasticus. – 1993, nr 1 , s. 65-67
- Jąkanie u dzieci z obniżoną aktywnością histydazy / Elżbieta Stecko // Logopedia . – T.20. – 1993, s. 147-154
- Język a komunikacja u osób po uszkodzeniach mózgu / Jolanta Panasiuk // Logopedia [T.] 29. – (2001) , s. 117-129
- Klasyfikacja niepłynności mówienia / Zbigniew Tarnowski // Logopedia T. 28. – (2000) , s. 145-151
- Klasyfikacje wad wymowy / Anna Sołtys-Chmielowicz // Logopedia T. 28. – (2000) , s. 115-122
- Kompleksowa terapia dziecka z dyzartrią : studium przypadku / Elżbieta Nitendel-Bujakowa // Logopedia [T.] 25. – (1998) , s. 75-79
- Komputerowe programy terapeutyczne w diagnostyce logopedycznej dzieci z wadami mowy i słuchu / Arkadiusz Wąsiński // Auxilium Sociale. – 1997 , nr 2 , s. 110-119
- Konferencja naukowa na temat „Zaburzenia głosu – badanie, diagnozowanie, metody usprawniania” / Danuta Emiluta-Rozya // Logopedia [T.] 25. – (1998) , s. 160-162
- Konsekwencje społeczne, psychologiczne i pedagogiczne nieprawidłowego rozwoju mowy u dzieci / Agata Jopkiewicz // Acta Scientifica Academiae Ostroviensis Z. 8 .-(2001) , s. 113-123
- Korekcja sygmatyzmu międzyzębowego u dzieci w normie intelektualnej – studium przypadku / Grażyna Tkaczyk // Logopedia [T.] 25. – (1998) , s. 117-122
- Kształcenie zachowań komunikacyjnych w terapii osoby ze sprzężonymi zaburzeniami mowy : studium przypadku / Anna Surmach // Logopedia T. 32. – (2003) , s. 261-294
- Kurs terapii płynności mowy dla dzieci : Londyn, lipiec 1998 / Wanda Kosteczka // Logopedia. – [T.] 25. – (1998) , s. 166-167
- Lateralizacja funkcji językowych w ontogenezie – wybrane koncepcje neuropsychologiczne / Dorota K. Celińska // Annales Universitatis Mariae Curie- Skłodowska. Sectio J Paedagogia-Psychologia.- Vol. 8. – (1995) , s. 81-96
- Logopedyczna klasyfikacja zaburzeń mowy / Stanisław Grabiał // Audiofonologia. – T. 6. – (1994) , s. 7-22
- Model współpracy pedagoga-logopedy z rodzicami i nauczycielami w kształtowaniu płynności mówienia dziecka / Wanda Kostecka // Lubelski Rocznik Pedagogiczny. – T. 25 (2005), s. 43-49
- Mowa bezdźwięczna / Anna Sołtys-Chmielowicz // Zeszyty Wszechnicy Świętokrzyskiej. – Z. 9. – (1999) , s. 137-146
- Mowa i jej zaburzenia / Stanisław Grabias // Logopedia. – T. 28. – (2000) , s. 7-36
- Mowa we wczesnej fazie demencji typu Alzheimera / Aneta Domagała // Logopedia. – T. 32. – (2003) , s. 105-126
- Mózg a mowa / Bożydar L[eon] Karczmarek // Logopedia. – [T.] 27. – (2000) , s. 9-21
- Mutyzm dziecięcy : (symptomatologia, klasyfikacje i próby zarysu terapii) / Elżbieta Minczakiewicz // Roczniki Pedagogiki Specjalnej T. 9. – (1998) , s. 61-78
- Nieprawidłowości mowy / Jadwiga Doniec // Życie Szkoły. – 2005, nr 1, s. 36-38
- Nieprawidłowości rozwoju mowy : powstawanie i profilaktyka / Anastazja Górzańska // Życie Szkoły. – 2002 , nr 1 , s. 22-26
- O profilaktyce zaburzeń mowy w okresie przedszkolnym / Kinga Kuszak // Wychowanie na co Dzień. – 2005, nr 1/2, s. 27-30
- O terapii zaburzeń głosu w praktyce niemieckiej logopedii / ref. Evemarie Haupt ; tł. Mieczysław Chęciek, Aniela Szrubarz // Logopedia [T.] 22. – (1995) , s. 61-65
- „Obraz samego siebie” warunkowany zaburzeniami mowy a poziom przystosowania społecznego dorastającej młodzieży / Elżbieta Minczakiewicz // Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie T. 47. – (1992) , s. 59-79
- Obraz zaburzeń mowy w schizofrenii dziecięcej / Tomasz Woźniak, Maria Marta Kaczyńska-Haładyj // Logopedia T. 32. – (2003) , s. 87-104
- Od obrazka do słowa / Grażyna Radek // Życie Szkoły. – 2002 , nr 10 , s. 630-632
- Organizacja zajęć logopedy w Szkole Podstawowej Nr 20 w Legnicy / Beata Winiarska // Dyrektor Szkoły. – 1999 , nr 2 , s. 29-30
- Pomagajmy dzieciom z zaburzeniami mowy / Mirosława Kierska // Życie Szkoły. – 2002 , nr 3 , s. 164-167
- Poziom lęku i agresywności dziewcząt jąkających się / Jan Kielecki // Studia Philosophiae Christianae. – 1995 , nr 2 , s. 219-225
- Praca nauczyciela logopedy z dzieckiem z wadą wymowy / Aldona Feler // Życie Szkoły. – 2000 , nr 6 , s. 329-333
- Problem zrozumiałości wypowiedzi w przypadkach dyslalii / Anna Sołtys-Chmielowicz // Logopedia T. 32. – (2003) , s. 157-165
- Problemy logopedyczne na progu szkoły / Hanna Karkowska // Życie Szkoły. – 1999 , nr 3 , s. 226-227
- Procesy wytwarzania i percepcji mowy u osób jąkających się / Wiesława Kuniszyk-Jóźkowiak // Logopedia [T.] 22. – (1995) , s. 83-94
- Neurobiologiczne podłoże mowy człowieka / Elżbieta Szeląg // Kosmos. – 1996 , nr 1 , s. 179-200
- Projekt zestawienia form zaburzeń mowy / Halina Mierzejewska, Danuta Emiluta-Rozya // Logopedia T. 28. – (2000) , s. 37-48
- Propozycja modyfikacji projektu „Badania mowy” Ireny Styczek / Halina Mierzejewska, Danuta Emiluta-Rozya // Logopedia [T.] 25. – (1998) , s. 49-63
- Psychostymulacyjna terapia logopedyczna dziecka autystycznego / Małgorzata Młynarska // Logopedia [T.] 25. – (1998) , s. 65-74
- Realizacja fonemów języka polskiego u osób z rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego – przegląd wybranych problemów, stanowisk, propozycji / Danuta Pluta-Wojciechowska // Logopedia T. 31. – (2002) , s. 199-225
- Rehabilitacja mowy u dzieci upośledzonych umysłowo – studium przypadku / Grażyna Tkaczyk // Logopedia [T.] 25. – (1998) , s. 123-129
- „Reranie” – wskazówki do ćwiczeń logopedycznych / Laurencja Lewandowska // Wychowanie na co Dzień. – 1997 , nr 4/5 , dod. s. VIII-X
- Rozwój i zaburzenia mowy w świetle współczesnych koncepcji zdrowia / Zofia Dymarz // Prace Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie. Psychologia Z. 8. – (2000) , s. 33-42
- Rola nauczyciela przedszkola w procesie terapii dziecka z wadą wymowy / Lucyna Smółka // Kwartalnik Edukacyjny. – 1999 , nr 1/2 , s. 122-126
- Rola zabawy w terapii zaburzeń mowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim / Danuta Kolender // Szkoła Specjalna. – 2001 , nr 3 , s. 152-157
- Rozpoznawanie mowy patologicznej na podstawie obrazów głosek szumowych / Marcin Kapusta, Mirosław Gajer, Adel Shomali // Kwartalnik Elektroniki i Telekomunikacji. – 1999 , z. 3/4 , s. 405-417
- Rozwój mowy dziecka z jednostronnym uszkodzeniem słuchu : studium przypadku / Beata Bielak // Logopedia T. 32. – (2003) , s. 295-305
- Spektrograficzna analiza niepłynności mowy / Wiesława Kuniszyk-Jóźkowiak, Waldemar Suszyński, Jan Warchoł // Logopedia [T.] 25. – (1998) , s. 37-47
- Społeczny kontekst rozwoju dziecka z zaburzoną mową / Kinga Kuszak // Szkoła Specjalna. – T. 68, nr 2 (2007), s. 92-104
- Sprawności językowe a sprawności komunikacyjne w rozwoju mowy dziecka z uszkodzonym narządem słuchu : studium przypadku / Anita Trochymiuk // Audiofonologia T. 19. – (2001) , s. 121-153
- Sprawozdanie z posiedzeń Komisji Rozwoju i Zaburzeń Mowy KJ PAN w 1999 roku / Urszula Naumiuk // Audiofonologia T. 14. – (1999) , s. 192-194
- Sprawozdanie z przebiegu konferencji naukowej „Teoretyczne podstawy metod usprawniania mowy – afazja – zaburzenia rozwoju mowy”, Warszawa, 16-17 czerwca 2000 roku / Ewa Muzyka // Logopedia [T.] 27. – (2000) , s. 209-212
- Stan rozwoju językowego u dzieci z wadami zgryzu / Barbara Majer-Gemińska, Ludmiła Brodowska // Edukacja Humanistyczna (Ziel. Góra). – 2000 , nr 4 , dod. s. 137-156
- Struktura potrzeb psychicznych i hierarchia wartości u dziewcząt jąkających się / Jan Kielecki // Studia Philosophiae Christianae. – 1995 , nr 2 , s. 226-232
- Stymulacja audio-psycho-lingwistyczna – Metoda Tomatisa / Zdzisław M[arek] Kurkowski // Audiofonologia T. 19. – (2001) , s. 197-202
- System do wykrywania zaburzeń mowy „Mówię…” / Zdzisław M[arek] Kurkowski, Agata Szkiełkowska, Henryk Skarżyński, Andrzej Czyżewski, Renata Markowska, Joanna Latyńska // Audiofonologia T. 19. – (2001) , s. 167-173
- System nowoczesnej profilaktyki logopedycznej / Krystyna Błachnio // Logopedia [T.] 22. – (1995) , s. 21-31
- Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy / Grażyna Nowak-Starz // Roczniki Pedagogiki Specjalnej T. 7. – (1996) , s. 308-321
- Ścieżka logopedyczna w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej / Laurencja Lewandowska // Wychowanie na co Dzień. – 2003 , nr 9 , s. 23-25
- Techniki komputerowe w diagnozie i terapii mowy dzieci z wadą słuchu / Jolanta Zielińska // Szkoła Specjalna. – 2000 , nr 2/3 , s. 95-100
- Tożsamość, wieloaspektowość czy wielość przedmiotów badań w naukach humanistycznych? : (na przykładzie logopedycznego problemu „wady wymowy”) / Irena Polewczyk // Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska Z. 6. – (2001) , s. 83-93
- Udział czynników genetycznych w zaburzeniach funkcjonowania języka / Tadeusz Pietras, Andrzej Wituski // Piotrkowskie Studia Pedagogiczne. – T. 12 (2006), s. 207-219
- Wady wymowy – dylematy terminologiczne / Ewa Małgorzata Skorek // Edukacja Humanistyczna (Ziel. Góra). – 2000 , nr 4 , dod. s. 123-135
- Wady wymowy i ich korygowanie / Anna Sołtys-Chmielowicz // Logopedia T. 31. – (2002) , s. 53-93
- Wady wymowy u dzieci z klas „zerowych” na terenie gminy Zielonki (województwo małopolskie) – analiza ilościowa / Elżbieta Okarma // Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia Logopaedica. – [Nr] 1 (2006), s. 540-547
- Wczesna diagnoza zaburzeń mowy u dzieci / Beata Medyn // Szkoła Specjalna. – 1997 , nr 2, s. 95-98
- Wpływ terapii na opanowanie pozawerbalnych sposobów porozumiewania się u dziecka niesłyszącego z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego (MPD) / Stanisława Mihilewicz // Audiofonologia. – T. 17 (2000) , s. 187-200
- Wpływ uszkodzeń narządu słuchu na wyniki rehabilitacji dzieci z rozszczepem podniebienia / Jerzy Grossman, Tadeusz Gałkowski // Audiofonologia T. 17. – (2000) , s. 131-141
- Wpływ wad wymowy na czytanie i pisanie u uczniów klasy II szkoły podstawowej / Elżbieta Achajska // Nowa Polszczyzna. – 2001 , nr 2 , s. 40-41
- Wprowadzenie do prelingwistycznego rozwoju mowy dziecka z autyzmem / Jacek Błeszyński // Polskie Forum Psychologiczne. – T. 10, nr 2 (2005), s. 191-200
- Wstępna charakterystyka fonetyczna mowy wybranej grupy dzieci niesłyszących / Piotra Łobacz // Scripta Neophilologica Posnaniensia T. 4. – (2002) , s. 29-50
- Wybrane aspekty terapii zaburzeń mowy : psycholingwistyczny aspekt terapii mowy / Małgorzata Młynarska // Edukacja Humanistyczna. (Ziel. Góra). – 2000 , nr 1 , s. 141-146
- Wykorzystanie Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy / Maja Szwanka // Szkoła Specjalna. – 2004 , nr 1 , s. 54-58
- Wykorzystanie przystawki komputerowej Nasality Processor w ocenie i usuwaniu nosowania dzieci z uszkodzonym narządem słuchu / Jolanta Zielińska // Audiofonologia T. 24. – (2003) , s. 121-130
- Zaburzenia czynności językowych i aktywności w kontaktach z otoczeniem po uszkodzeniu struktur podkorowych w wyniku udaru mózgu / Aleksandra Duranowska-Serocka // Logopedia [T.] 27. – (2000) , s. 93-112
- Zaburzenia płynności mowy i kierunki terapii logopedycznej / Wanda Kostecka // Roczniki Nauk Społecznych. – T. 34, z. 2 (2006), s. 157-167
- Zaburzenia dźwiękowej realizacji fonemów języka polskiego – propozycja terminów i klasyfikacji / Barbara Ostapiuk // Logopedia T. 28. – (2000) , s. 123-143
- Zadania logopedy szkolnego w usprawnianiu ucznia jąkającego się / Małgorzata Zaleska // Wychowanie na co Dzień. – 1995 , nr 12 , s. 22-23
- Zaburzenia językowe w demencji w ujęciu neuropsychologii klinicznej / Ewa M[ałgorzata] Szepietowska, Beata Daniluk // Audiofonologia T. 16. – (2000) , s. 117-135
- Zaburzenia mowy u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym : studium przypadku bliźniąt / Beata Bielak // Logopedia [T.] 27. – (2000) , s. 161-171
- Zaburzenia mowy w badaniu klinicznym i ocenie własnej pacjenta we wczesnej fazie demencji typu Alzheimera / Aneta Domagała, Edyta Długosz, Katarzyna Gustaw // Logopedia T. 32. –
- Zaburzenia płynności mowy i kierunki terapii logopedycznej / Wanda Kosteczka // Roczniki Nauk Społecznych. – T. 34, z. 2 (2006), s. 157-167
- Zachowanie się głosu i mowy u dzieci z jednostronnym niedosłuchem / Grażyna Niedzielska, Elżbieta Wroczek-Glijer, Ewa Kurkowska, Tomasz Broda, Robert Blicharz, Antoni Niedzielski // Audiofonologia T. 19. – (2001) , s. 203-207
- Zaniedbania rodzinne jako źródło zaburzeń w ustnym i pisemnym przekazie informacji : (na materiale wybranych wypowiedzi młodych częstochowian) / Grzegorz Makowski // Ziemia Częstochowska T. 28. – (2001) , s. 139-150
- „Zegar mózgowy” a procesy mowy w normie i patologii / Elżbieta Szeląg // Przegląd Psychologiczne. – 1999 , nr 1/2 , s. 167-182
- Zjawisko deprywacji słuchu – problem większości protezowanych pacjentów / Ryszard Mikołajewski // Audiofonologia T. 17. – (2000) , s. 159-164
- Znaczenie ćwiczeń artykulacyjno-oddechowych w pracy nauczyciela / Laurencja Lewandowska // Wychowanie na co Dzień. – 2000 , nr 7/8 , dod. s. I-III
- Zrozumiałość mowy u osób z niedosłuchem typu „martwe pola” / Karolina Kluk // Audiofonologia T. 22. – (2002) , s. 69-83
- XXVII Kongres Niemieckiego Towarzystwa Logopedów / Andrzej Kielecki // Logopedia [T.] 25. – (1998) , s. 157-160
Autor
Komentarze zablokowane